Och så vart det blev påsklov.

Hey ya all!

Det är fredag och dessutom påsklov. Finfint.
Nationella prov är igång i skolan, och jag fasar lite inför den svenska muntliga delen. Lite grann sådär i alla fall.
Man ska stå och snacka om sin relation till något i cirkus 4 minuter, inte så farligt egentligen, men vad ska jag prata om? Har en del funderingar men beslutsångesten hägrar! Relationen till cello- spelandet? Eller till en TV- serie kanske? Eller om kärleksrelationer? Nej, om jag väljer kärlekstemat så blir det ju så knas! Stå och snacka om hur det känns när man är kär, hur hormonerna beter sig i kroppen osv.. Haha nä, men Johannes och jag pratade om det och han sade att man skulle kunna berätta om vad som händer när man är kär, med viss ironi. ;)
Det löser sig, som kemisten sade..

Är ensam hemma denna kväll i stan.
Men innan idag så var det ju skola först, kul att gymma på idrotten för en gångs skull (pappa, du kära gympalärare, mer gym åt folket!). Jag körde mitt race där, och fick visa lite för folk. Haha, känns bra att kunna något! (Emo- varning!)
Sedan blev det cello- lektion, träffa älskling en stund och shoppa på stan. Jag köpte mig en tunnel till örat och darling fixade ihop stuff till sin franska kväll han har med sina teatervänner ikväll. Så snygg han blev, en riktig fransman med blåvitrandig tröja, röd scarf och keps/basker. Han gick till och med in för det så mycket att han rakade till sin mustasch till en tangorabatt, eller vad den kallas. En tunn mustasch liksom. 

Ikväll: Nya solbrillor som jag posat runt med, årets första jordgubbar, mjukvåfflor, Grey's Anatomy och Vampire Diaries. Forever alone!! Nej då, bara en ensamvargskväll som kan vara fint ibland. Kunde gjort nåt åt det, men som sagt, det kan vara skönt.

Brillor från märket Haga Eyewear Sweden.


En liten tunnel där. 8 mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0