Sketching.

När jag var på stan igår så köpte jag ett skissblock, tänkte att jag ska ju börja bild och form nu och måste börja öva upp mina färdigheter i att rita. När jag kom ut till mamma ritade jag en flörtande tjej, tittade mig i spegeln samtidigt som jag bet mig i läppen och blinkade med ena ögat så att jag kunde se alla rynkor som bildades och få med alla detaljer så att det blir verklighetstroget, haha. Riktigt kul att rita, låta kreativiteten flöda fritt. 
 
Gick en promenad med hundarna i skogen (förresten är det nåt av det skönaste som finns! Rensa tankarna och få massa inspiration, skogen är finast), och så ringer jag mamma och frågar om hon kan kolla efter väskan jag vill ha inne på nåt H&M i Stockholm där hon nu befinner sig på möte. Hon tror sig inte ha möjligheten, men sedan ringer hon igen och säger "vet du var jag är nu?!", och så är hon på H&M och kollar efter min väska, bästa mamma! 
Den fanns dessvärre inte där heller. Jag skulle förresten beställa den här om dagen, men då tar den slut framför mina ögon på hemsidan! Dog lite. 
Men istället frågar jag om hon ser de skor jag är ute efter, och hon får med sig två par. Iiiih! :) 
 
Jag har egentligen sovmorgon till tjugo i tio, men var ändå tvungen att gå upp tidigt imorse för att ta den enda bussen till stan. Så sitter hos pappa nu och har käkat lite frulle. Snart ska jag alltså dra mig mot skolan. 
Efter skolan ska jag träffa älskling, kanske käka nåt på stan innan vi drar ut med bussen till mamma igen.
 
Peace out!
 
Frukost- rostad med leverpastej, avokado (med örtkrydda givetvis) och så en stor kopp grönt te. 
 
Kör på döskalle-tema på smyckena; grönt armband från Kreta, skeletthand-ring från JC och svart skalle från Gina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0