And it burns, burns, burns- the ring of fire.

Det där var inte okej. Nej, att ett stort hyreshus brinner sönder invändigt i flera timmar är väldigt tragiskt!
Jag vet inte hur det var, men jag hörde rykten om att det började brinna på första våningen imorse, och då kom brandkåren och släckte. Men sedan hade lågor tagit sig upp till de övre våningarna och sedan hade det brunnit i typ fem timmar eller så. Jag gick dit med Amanda och Jozzan och tittade, som många andra också gjort. Och man undrar ju vad som orsakat det hela? Ingen hade kommit till skada, tror jag. Men det är ändå ganska sjukt att så mycket försvinner liksom. Eld, vilket monster asså. Men det är rätt ballt att titta på! ;)

När jag slutat idag så mötte jag min vän Amanda, fick tillbaka min Twilight- bok, och sedan bestämde vi oss för att dra hem till henne och hänga lite. :)
Vi hade rätt kul i köket när vi fixade fika. Det var flummigt och halvklantigt. :p Då jag råkade pumpa diskmedel över bänken och då jag skulle dra upp sugpropps- diskborsten så välte jag omkull glas, haha. Drack en stor kopp te var framför True Blood och pratade lite om vad som hänt på sistone. Trevlans! 

Sedan traskade jag hem kånkades på min tunga, jobbiga skolväska full med böcker. Jag har ju en axelremsväska just nu, och den tynger bara ned ena axeln liksom. Not good. Jag vill ha en Fjällräven Kånken!!
Och sedan inväntade jag min pojkvän som jobbat på fritids. Fick lite läxhjälp, hihi. Perfekt att ha en tysk pojkvän som kan hjälpa till med tyskaläxorna! Hell yeah. :D
Sedan gick vi till the burning house igen, så att han också fick se eländet. Och på det hela, så bjöd min fining på pizza. :) 

Peace and tranquillity!





Kommentarer
Postat av: Angie

Branden var anlagd av en man född på 50-talet som, han sitter nu även anhållen.

Och en man i 60-års åldern kom till skada men fock bara med lindriga brännskador.

Verkligen hemskt, jag fattar inte hur ens kommer på idén att anlägga en mordbrand?! ;o

2011-09-07 @ 18:53:39
URL: http://agneesekedahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0