Tyskar♥

Hey!

I måndags kom våra tyska vänner från Schneverdingen hit till sina värdfamiljer. Fick träffa Celina igen efter fleeera månader! :)
Hängde hemma hos mig med Agnes, Amanda och deras tyskar Cindy och Michelle under måndagskvällen. Vi lyssnade på musik, snackade och spelade kort. De lärde oss ett kortspel och vi lärde dem ett, Finns i Sjön. Haha.. 

Annars har varje dag varit fylld av aktiviteter.
Vi har haft en ganska tråkig stadsvandring och så har vivandrat i Skurugata (vilket var väldigt jobbigt! Framförallt då jag varit halvsjuk under hela veckan med lite feber och förkylning, och för att vi gick fel/vilse och fick gå extra långt). Vi har haft ett skolprojekt som gick fint och paddlat kanot vilket var ett riktigt äventyr! Kan man kalla det vi paddlade i för en fors? Jo, jag tror nästan det. Inte för att vattnet forsade hela tiden, men på ett ungefär.. Och på ett ställe låg ett stort träd rakt över den, där fick Joel i min klass dra över alla kanoter. En riktig kämpe, sade jag att han var då jag och Celina fick skjuts hem av hans pappa sedan. ;)
Sedan har vi varit på Boda Borg, och det är ju alltid kul! Det gick väl inte speciellt bra, nä bara en stämpel fick vi, vilket då innebär att vi bara klarade igenom oss EN hel bana... Men det är spännande där. :)

Vi hade en kväll med grillning och lite tävling igår. Det var som en tipsrunda där de som arrangerat grejen hade valt ut olika folk som skulle tävla i olika grenar, och frågan var "vem är bäst på att...?", och sedan stod det tre olika namn på svarsalternativen. Och jag var ju då med på första frågan, om jag möjligtvis var bäst på att vissla med tre kex i munnen.. GAH! Kan knappt vissla, eller jo, men inte när det väl gäller- under tidspress. Det kändes sååå fånigt att stå där och tugga med käften full av kex samtidigt som typ 60 tyskar och svenskar tittiade på. Haha! Jag vann ju då inte det där, som tur var så var en av oss väldigt snabb med att vissla så jag slapp stå där länge. ;)
Och idag har vi spelat brännboll mot tyskarna, och vi vann ganska överlägset.
Men innan dess så var vi med under två lektioner i skolan, och tyskarna var med på engelskan då sköna Lasse snackade med oss, frågade om veckan och frågade tyskarna vad de tyckte om Sverige och sådär.

Kul vecka! :D  Men att jag var halvsjuk och kände mig febrig och så ibland sög lite.

German girls!
Från vänster är det Cindy, Celina och Michelle och de andra två minns jag inte riktigt namnen på.


Celina och jag innan de drog hem klockan 18 idag.



Fick en korg av Celina när hon kom, med små hongunsburkar, två träfår som hennes mammas kompis tillverkat, en liten spritflaska (till pappa då), ett kort på hennes familj och en burk med nåt halvskumt i, nåt med korv typ.


Jag i Skurugata. *Thumbs up* hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0