17e mars.

I skolan denna torsdag har jag utfört det muntliga nationella provet i svenska. Jag var den enda i klassen som inte hade gjort det, och då vi gjorde det två och två men är ett udda antal i klassen så blev jag ensam. Men Agnes räddade mig och körde med mig. :) Fina, fina vän!
Det gick ut på att först lyssna på en text tillsammans med hela klassen, anteckna och sedan gå in i grupprummet och kanske återberätta lite om texten, reflektera och ta fram argument.
Den text vi fick handlade om en gammal gubbe på 99 år vid namn Allan som bodde på en gård med höns och en katt vid namn Molatow (stavning?). Katten blev uppäten av räven och gubben ville hämnas. Så han gick till sitt dynamitförråd för att spränga räven. Men explosionen blev dock inte så lyckad. Hela gården började brinna. Texten var inte särskilt svår att diskutera om och sådär. Och de argument vi kom fram till var väldigt bra, tycker vi iallafall! Och det verkade Lasse (läraren) också tycka. :)
Annars idag har jag tränat på gymmet, vilket känns mycket bra! Träning ger liksom ny energi, så jag ska börja hålla igång på nytt nu igen. Så gott jag kan. Kanske lite tråkigt i längden att hålla på att träna själv på gymmet. Har ju funderat på att träna boxercise eller nåt liknande tillsammans med andra, men det har inte blivit av. De gånger jag tänkt börja så har det inte gått vägen. Kom till ett pass som vi trodde var boxercise en gång, vilket var ett CORE- pass som vi sedan körde fullt ut, Josefine och jag. Haha!
Pratade nyss med älskling i telefon. Och så varm och glad jag blev.
Jag ska väl snart bädda mig ned med denna kärleksfulla värme och sova, för att sedan vakna upp till en av veckans bästa dagar- fredag. Det är känslan som gör fredagar så fina. Jag har en bra känsla liksom, för det mesta iallafall. :)
Godnatt!


En bild jag tog på Agnes i september förra året.
Vi var ute på en promenad för att ta lite kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0