Köpenhamn.

Hey dudes! Nu var jag hemma i Svealand igen ...

...
Efter en riktigt rolig och intressant tripp till Köpenhamn, Danmarks fina huvudstad.
Det hela började då givetvis med resan dit, en aning olycksbådande tur. Det första som händer när vi ska kliva på tåget i Nässjö, är ju att Max inte hinner på tåget som jag skrev i mobilbloggs- inlägget. Och sedan när vi anländer på stationen i Malmö, så smäller en tågdörr igen på Lottas tumme så att en hyfsad del av hennes finger fläks upp. Fasen vad jag blev orolig då! Men det blev inte värre än såhär, som tur var.

När vi kommit fram till slutdestinationen, i Köpenhamns vackra stationshus, så letade vi rätt på hotellet och checkade in för att lämna vårat bagage. Och sedan kom Max, Alexandra och Scott och mötte oss där. Sedan drog vi till Tivoli!
Det fanns ganska mycket kul att göra där. Det var lite annorlunda då slänggungorna hissades upp ett x antal meter upp i luften innan de började snurra runt. Det var mest äckligt, det kändes som att de ganska tunna kedjorna skulle gå av så man skulle flyga av och dö, haha! :p Annars åkte vi de überballa radiobilarna och testade lite nya soters åkattraktioner som man typ inte sett förut och så. Tivolit var allmänt tjusigt annars! :)

Efter hotellnatten och en smarrig hotellfrukost med wienerbröd, så drog vi ut på stan för att gå på Ströget.
Vilket shoppingparadis, alltså! Hittade en skoaffär typ det första jag gör, TREND hette den, och därifrån får jag med mig ett par ursnygga klackar! Platå- aktig klack är det väl på dem.
Sedan fortsatte vi förbi alla dessa stora klädkedjor som Gucci och Louis Vuitton, för att sedan hitta New Yorker. Där köpte jag en munkjacka, på pojkavdelningen faktiskt. Behövde en ny sådan praktisk och bekväm sak!

Runt klockan sex så börjar vi dra oss mot stationen för att åka hem igen. Åt lite på Burger King innan tåget anlände, jag tycker om att passa på att äta på dessa matkedjor, eller dylika hamburgerställen, då de finns i närheten! ;)

Riktigt kul resa och Köpenhamn är en väldigt fin stad!

Stationen

 

Slänggungan och en bild från Demonen som vi åkte några gånger och gjorde grimaser när bilden togs,
jag från vänster, sedan Isak, Felix och Max.


Ströget

Lillebror och världens längsta man.

Nån kille gjorde stora bubblor.

Och fler gatuartister fanns det;

Bland annat denna fakir från England. Han lät en eldboll smeka hans kropp och sedan stoppade han ner den i byxorna!

Testade en hatt. Och vips så blev jag Indiana Jones!

Köpte inte nån hatt, men skor som jag kan visa.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0