Den 11e april.

Då var denna måndag i skolan avklarad. Så bra, så bra.
På spanskan började vi se en bra film som handlar om Che Guevara, ni vet den där frihetskämpen? Jag tänker fördjupa mig lite extra om honom, för jag diggar honom. Så imorgon skriver jag om honom på bloggen.
Vi hade en vikarie vid namn Dan på biologin, och han berättade om Darwins teori bara för att han kände för det (intressant!), men annars så skulle vi läsa på om "vår miljö" som vi har prov på snart.
På SOn jobbar vi med världsreligionerna, på matten så kör vi genrep på typ alla olika matematiska räknesätt o.s.v inför nationella matteprovet som också är ganska snart och sedan hade vi engelska då vi körde igång med det muntliga nationella engelskaprovet.
Vi gör det tillsammans med 9C1, och jag var en av de fyra som började idag. Jag var med en tjej i 9C1 som heter Matilda, och det gick ganska bra faktiskt. Det var ju lite nervöst då man spelar in samtalen så att lärararna sedan kan lyssna på det. Efteråt sade vi att vårat samtal åtminstone måste vara i VG- kvalité. :)
Imorse fick vi reda på om vi blev preliminärt intagna på det gymnasieprogram vi valde. Och jag blev preliminärt intagen på naturvetenskapsprogrammet. :) Gött!
Nu ska jag gå upp till mamma och teven för att titta på Himmelblå.
Peace and nighty.


Lysekil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0