24 september

Nu är jag här igen. Back on track..

Veckan har gått ut på SO- plugg till provet vi hade idag, om makt genom tiderna. Och om provet kan jag säga såhär; det kändes som att det gick bra, på grundfrågorna om partier och riksdagen liksom. Och den slutliga frågan var en riktig värsting. Man skulle analysera och reflektera över makten genom tiderna och något om hur riksdagen kommer vara mellan 2010 och 2014. Och jag som inte alls är insatt i politik och sånt här och inte är speciellt intresserad bara skrev på om olika ideologier genom årtalen och sedan om dagens politik, vilka som styr nu och vilka följder det kommer få. Eh ja, mina åsikter for fram på papperet, väldigt tjusigt formulerat. Haha! Alltså, jag är rätt nyfiken på mitt resultat. "Protesteringskalas", skrev jag om att sverigedemokraterna kommit in i riksdagen, och i slutet skrev jag; "Hejdå fina natur... Hej arbetslösa människor!", och det var om hur följderna blir då moderaterna styr. Hm, ingen aning om vad Jonas tycker om att jag skrev sådär. Hehehehe.. ;)

Snart är bästa dagen slut, eller okej, bästa eftermiddagen/kvällen på veckan iallafall. 20 minuter kvar, just nu.
Efter skolan gick jag ut en sväng för att titta efter Agnes försvunna glasögon. Gick vägen till simhallen, frågade personal om de sett ett par bruna Björn Borg- bågar.. Men icke. Osis ju, stackars Agnes!
Sedan har jag gjort iordning två hemmagjorda pizzor med ost, skinka och ananas på, plus currykrydda :) Agnes kom hit när vi skulle börja äta, för jag fick pengar till bion ikväll. Agnes, Amanda, Josefine och jag tittade på "Tusen gånger starkare" ikväll, och det var mysigt! Själva filmen var väl sådär bra, helt okej liksom!
Och nu har jag tittat på "Se upp för dårarna" på 4an. Åh, älskar den filmen för den är verkligen bra, Helena Bergström regisserar så bra filmer!
Jag såg den första gången på bio med Emmy. Åh, det var vi, på två platser mitt i salongen, bland medelålders kvinnor och män. Tider det! :')

Ciao!




Kommentarer
Postat av: filippaa'

hahah, jag tittade också på se upp för dårarna :D

2010-09-28 @ 21:26:27
URL: http://filippaasyouknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0