Himlen är oskyldigt blå

I helhet tycker jag att filmen Himlen är oskyldigt blå var väldigt bra!
Filmen är ju baserad på en sann historia (vilket ger mitt första plus till filmen), om en av Sveriges mest uppmärksammade narkotikatillslag genom tiderna. Och en kille (som spelas av söta Bill Skarsgård. Kan väl mitt andra plus gå till då, att han är med i filmen alltså) blir indragen för att hjälpa till i den s.k. Sandhamsligan. Han blir förälskad i en tjej. En tjej med hemligheter...
Han slits emellan kärleken och det tuffa, illegala arbete som han utför, omedveten om hur illa det verkligen är, eller hur illa det kommer att gå rättare sagt.

Filmen är verkligen sevärd! Den är både lycklig och tragisk. Och ett plus på att de också spelar snuttar av några av Ted Gärdestads låtar, bl.a. låten som gett filmen sin titel, såklart!

Och nu betygsättning. Om man verkligen gillar en film, så brukar man kanske tänka något i stil med; jag gillar verkligen filmen, en av de bästa jag sett, faktiskt! Men visst, den kunde ju varit bättre. Den där scenen hade inte behövt vara med, och inte den där... Men jag tyckte verkligen om filmen, och ger den 5 av 5 E:n (E står för Ester då)!
Jag skulle vilja leva på 70- talet. I alla fall då jag ser på bra filmer, som den här, som ska vara "utspelade" under 70- talet, och när jag tänker flower power....

Tack för bion, mormor och morfar! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0