Första oktober tjugohundratio

Det ringde på dörren. "Hm, vem ringer på nu?", tänkte jag. Gick och öppnade.. Och blev överraskad av att det var brorsan, David, som stod där utanför. "David! Nämen tjena brorsan!". Jag hade ingen aning om att han skulle komma hit idag, men det hade pappa som inte hade kommit hem än. Det VAR spontant, eftersom David kom på en timme innan bussen gick att han kunde åka hit och hälsa på. Bra beslut, tycker jag! :)

Vi bredde varsin macka och hällde upp varsin kopp kaffe, innan vi slog oss ned i mitt rum framför datan och "Kenza & Tyra Show". Jag hade tänkt kolla på det innan David kom, så vi tittade tillsammans sedan. Mysigt!
Tycker att de två superbloggarna gjorde en bra förstashow, och de följande showerna blir nog lika bra, om inte bättre! Wow.

Brorsan och jag gjorde iordning tacos till middag, härligt (om man bortser faktumet att vi brände alla tacoskalen i ugnen...Oops!). Vi åt sedan vid "finbordet", pappa, Isak, David och jag, så det var trevligt! :)
Vi har tittat på Idol, och jag har nu två personliga favoriter- Linda Varg och Olle. Älskade Olles insats ikväll, med den fantastiska låten "The Scientist". Jag älskade det, och jag röstade dessutom på honom.
Sedan började ju den störtsköna serien "Modern Family". Tittade väl inte så intensivt, utan messade istället samtidigt som pappa gav mig välbehövlig massage. Jag har grym träningsvärk i stora delar av kroppen just nu, det ömmar ordentligt efter pilatespasset igårkväll!

I helgen måste jag packa, köpa present/gåva till min tyska värdfamilj + matsäck för bussresan, och sedan umgås så mycket jag kan med mina nära och kära innan jag åker iväg en vecka till Tyskland!
På söndag smäller det, eller okej.., på söndag rullar vi iallafall iväg mot Tyskland och Schneverdingen. Vi åker liksom klockan 18.00 på söndag och anländer i Schneverdingen kl. 08.00 på måndag morgon. Puh, lång bussresa och lång natt. Men det är det säääkert värt! :D


Thumbs up for weekend now!

 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0