Torsdag, 18 november.

Då var snart ännu en skolvecka avklarad! Och denna vecka har gått ganska fort, och bra.
Denna torsdag var dessutom givande. Började dagen med hemkunskap, och denna gång var vi i en datasal för att börja arbeta med ett nytt område- bostaden. Och det är kul, för vi fick en budget på 27 300 att inreda våran lägenhet med. Och nu sitter vi och letar som galningar på IKEA m.m efter allt man kan tänkas behöva, och sedan ska man också göra ett litet kollage över sin stil i hemmet. Amanda och jag satt till och med över tiden, mer än vi trodde för dataklockorna gick tydligen fel! Så en aning stressade kände vi oss sedan då va.. Men vi hann i god tid ändå till slöjden sedan. :)
På slöjden idag började jag med en väska, en lite simplare sådan, typ påsväska. Och nu ska vi brodera något, så jag tänkte brodera ett fett peacemärke på den, och yttertyget kommer gå i mörkgrönt. Naaajss!

Sedan hade vi svenska då, och där lyssnade vi som vanligt till Lasses kloka ord!
Efter det var det dags för dagens avslutande idrottslektion. Och det var rätt förvirrande innan! En del snackade om att vi skulle se film i någon sal, dock visste de inte vilken, och sedan när vi väl kom ner utanför idrottssalen där resten av klassen var samlad, och vi frågade Fredrik om vad vi skulle göra så sade han inte exakt, så.. Vi gick sedan och bytte om för vi antog att vi i alla fall skulle vara ombytta. Sedan gick vi in i salen- där inte en enda var ombytt förutom vi två! Haha, LOL.. Vi skulle tydligen ha teori och läsa i böcker om HLR (Hjärt- och lungräddning) o.s.v. Men det var ju rätt chill då ja. :)

Efter skolan idag har jag faktiskt tagit mig i kragen och tagit mig till gymmet! Så gött. Och sedan har jag mest pluggat och fått några grejer av mamma som svängde förbi. Hon kom med min lista över de som köpt "pandagrejer" av mig. Jag har fått en stor låda med alla grejer som nu ska delas ut till alla. Jag sätter mig själv i arbete alltså, och det är bra! Men måste nog söka efter allas nummer på eniro, då jag inte tog deras nummer när jag väl sålde. Och sedan ringa till dem och kolla så de är tillgängliga med money när jag väl kommer. Hehehe... Det här är jobb!! Yep. ;)
Men jag fick ju en fin liten digitalkamera på 5 mp + pengar som kommer då jag skickat in pengarna från de som handlat av mig. Not so bad! Hihi. :)

Imorgon väntar kemiprov plus ett nationellt spanskaprov för mig. Jag är liksom "uttagen" till det där spanskaprovet, vilket sägs inte ska vara så svårt (rektorn said that, and I think it's bullshit...). Men nej då, det ska vi fixa! Dock fattar jag inte hur vår rektor kan veta det?! Haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0