Saturday fever!

Tjena bloggen!

Denna lördag bjuder på slaskig snöblandning på backen, men också roliga händelser!
Startade dagen med helgfrulle tillsammans med broder David, följt av en välbehövlig dusch och en insmorning av "Brun utan sol"- kräm. Under tiden höll Amanda och jag kontakten via SMS, och betämde träff för att sedan gå upp mot torget dit Postkodlotteriet hade anlänt för att dela ut checkar till folk. Vi tog gratisprylar (en liten gul Svenska- postkodlotteriet- scarf, reflexer och godis- bara för att..) och sedan fick vi gratisfika bestående av kaffe och kanelbullar. :)
Sedan stod vi där i snöslasket och tittade på när Magdalena Graaf arbetade. Hon stod och pratade med vinnare framför kameran, och sedan kom TV- teamet mot oss! De bad oss stå som "statister" runtom Magdalena då hon sade något i stil med; "då har vi varit i Eksjö och delat ut lotter till glada vinnare. Men nu är det dags att fortsätta resan genom Sverige och dela ut ännu fler lotter! Måste kila!". Och där stod vi, tätt intill Magdalena, som sedan kommenterade att våra hår såg så fina ut med alla små regndroppar; "de ser ut som små pärlor i era hår!". Gulligt. :) Så, vi blir väl (förhoppningsvis! GAH!) med i TV nästa helg! Lite kul ju.. ;)

Sedan gick vi hem till mig, hämtade min nya kamera (som förövrigt suger sådär lagom hårt..!) och gick ut igen, med David som ville hänga med ut för en nypa frisk luft. :) Vi tog med oss bördkanter för att mata änder nere vid ån. Och det var helt otroligt kul! För en hel bataljon med nyfikna änder kom emot oss, och de började klättra upp på land. En hane som var vääldigt närgången, stod ca 20 cm ifrån mig och tittade upp mot mig. Och vet ni vad den gjorde när jag tog fram brödet i händerna? Den hoppade!! Har ni någonsin sett en hoppande and/fågel? ÅH, vilken härlig and! Och jag spelade in allt.

Idag ska vi fira brorsan lite i efterskott med middag här hemma hos pappa. Elisabeth och Johan är här och mamma, mormor och morfar kommer sedan. Trevligt trevligt! :)

Min kamera suger för att jag har råkat radera alla bilder jag haft i den 2 gånger, redan.. Bara för att det är så lätt att råka gör det, så är den dummast! Och sedan blir det konstigt ljus med den. Då man har blixt så blir bilden helt vit, speciellt om man fotar en person. Man blir spökvit! Och sedan har den redan dött, inga batterier kvar- jag har ju knappt använt den! Den kan gå och lägga sig! (Som jag sa innan idag). Men det var rätt mjukt sagt, minst sagt... HAHA LOL! Aja, pengarna jag får för denna försäljning är rätt välbehövliga iallafall!

Här får ni några bilder;


Skönaste farsan!


David bejakar sin kvinnliga sida- underbart! Jag är stolt..




Från våran toalett med lite sådär sjömanstema. Finfint!



David smeker pappas alla lagfoton. Hihi.
Och ser ni ränderna på bilden? Usel kvalité!



Den där scarfen vi "fick" från Postkodlotteriet kan man ju ha runt huvudet, kom jag på.


Amanda och jag.




OMG! Minsta lilla rörelse- och bilden kan bli heeeelt crazzzy!




Brodra mi och Amanda vännen. ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0