Finfredag.

Hallå hallå!

Då var det fredag, igen. Och det känns ju bra som alltid! :)
Idag hade vi kemiprov, vilket jag inte pluggat sådär stenhårt till då, men det gick hyfsat i alla fall och minst ett G är det helt klart värt!
Och sedan hade vi (som var "utvalda") det där spanskaprovet också. Man skulle läsa en text och sedan var det olika frågor om texten, med olika svarsalternativ, då man skulle välja A, B, C eller D. Och det var inte så svårt, men sedan var det meningar där ett ord saknades som man skulle välja (det var alltså svarsalternativ till dem också)- och det var rätt svårt! För det var många ord vars betydelse man inte hade en blekaste aning om... Great!! Men som tur var så går det där provet inte på spanskabetyget. Puh! :')

På svenskan, som var sista lektionen, så arbetade jag med Henrik (aka Henki). Och vi skulle skriva om meningar så de övergick till mer målande meningar. T.ex denna; Min dator är lika bra som en miniräknare. (En kille i klassen skrev dessa meningar åt oss). Och den formulerade jag om såhär; Min slajmgröna dator som är full med fettfläckar efter mina ostbågskletiga händer, är fanimej bättre än en miniräknare! Haha. Henrik är riktigt skön, så det var en kul lektion! :)

Traskade hemåt, gjorde iordning kaffe och sökte efter "mina kunders" telefonnummer. Så nu har jag smsat de som hade mobilnummer, och en av kunderna kom hit utanför mig och hämtade sina prylar.
Idag kom brorsan hit, för imorgonkväll så ska vi fira honom med nära och kära här hemma. Mormor, morfar, mamma, Elisabeth och Johan kommer nog! Trevligt. :)

Ikväll blir det jag, äldsta brorsan och lillebror här hemma. För pappa har match ikväll, mot Helsingborg. Hoppas det går bra för dem, hade velat se matchen men blir svårt för mig att komma dit. Lite synd, för jag har inte sett pappsens lag spela ännu. Bara läst om pappas kommentarer och om hur matcherna har varit i tidningsartiklar och så. Yes.

Trevlig fredagskväll på er, puss! :)

Just some good music;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0