Confirmed!

Hey!

Nu är man verkligen konfirmerad!
Vi sjöng "Heaven" och "1000 Miles" i kyrkan, innan vi skulle tala om i mick inför alla människor, vad man tyckte varit bäst och sådär med konfirmandtiden.
Jag sade: "Jag har fått bättre självförtroende efter konfirmationstiden, och det allra bästa med den här tiden måste nog ha varit resan till Berlin.".
Jag var som alltid innan jag ska framföra något inför en större mängd människor, lite utav ett nervvrak. Det känns som att min röst ska darra sönder då jag pratar, jag inbillar mig det för att mitt hjärta pepprar på som bara den. Men jag tror nog minsann inte att den darrade något speciellt faktiskt. Äh, bara någon fu*king inbillning jag har! Hehe.

Sedan sjöng vi den härliga låten "Oh, happy day". Solosångare där fram och sedan vi, två gäng runtom två mickar, som gungade fram mot micken då vi sjöng "Oh, happy day" efter solosångarna. Det såg ut lite som en scen tagen ur en amerikansk tv- show, vilket prästen påstod då vi hade genrep. Haha, härligt!

Pappa, mamma, Johannes, David, Isak, mormor, morfar, Cilla och Viviann var där. Blev så glad att alla kunde komma! Även att brorsan just nu har drabbats av lunginflammation, för typ sjätte gången gilt (stackarn! Så kan det gå om man råkar träna då man är omedvetet sjuk, usch..), så var han där. Blev så glad då jag såg honom sitta där, min snygga bror, och likaså att världens skönaste David kommit hit från Växjö för att fira mig! Att Cilla och hennes mamma Viviann var där, det gjorde mig väldigt, väldigt glad, men samtidigt nästan rörd.
När alla kommit hem hit till pappa, så började the BBQ master pappakock att grilla kycklingspett och chorizo. Potatissalladen bestående av ruccola, körsbärstomater, rödlök och fetaost var redan förberedd och pappa gjorde sin tzatziki- sensation! Riktigt gott var det!
Sedan skar mamma frukt till fruktsalladen med jordgubbar, vindruvor och diverse andra frukter. Vilken vi sedan hade vaniljglass till sedan. Mums!

Presenterna jag fick var två Thomas Sabo- berlocker på ett armband. En röd Converse- sko med vingar och ett par solglasögon som berlocker. Och armbandet är ett neongult band. Jättefint! Sedan fick jag 400 kronor av Cilla, Vivi och Hugge.
Vädret var ju toppen också, en jädra tur med vädret hade vi idag! Allt har varit toppen, verkligen! Stort tack till alla som gjorde min dag, älskar er! ♥

En ganska bildlös blogg, yep. Men jag har inte riktigt tillgång till teknik för sånt. Nope.

Hoppas allt är bra med er som läser. Önskar er en fortsatt nice helg! Puss.  



En utav de två berlocker jag fick! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0