100320- Min dopdag

Hejsan!

Jag är döpt nu. Mitt dop hölls i Eksjö kyrka idag klockan tre, och de som var där var mamma, pappa, Isak och Johannes, mormor och morfar, Agnes, Amanda och Josefine. Det var både familj, släkt och vänner alltså- väldigt trevligt! =) ♥

 När jag vaknade idag drog jag på mig löpartights och träningsjacka för att sedan gå ut och jogga. Jag joggade i ungefär en halvtimme och jag sprang, efter beräkning med bilen på hemvägen från dopet, ca. 2.8 km. Det tyckte jag var ganska duktigt eftersom att jag inte sprungit en ända gång det här året. Okej, jag gick liiite emellan varven, men det var inte alls mycket! Jag sprang innan frukost, så jag åt då jag kom hem igen.
Sedan diskade jag ett berg av disk och duschade innan jag letade fram dopkläder. Det fick bli en vit topp med fina ärmar från Tiger Of Sweden, min svarta, höga kjol vilken jag gjort själv i slöjden och ett par transparenta, svarta strumpbyxor (lånade av mamma) och till det- mina gråa Converse! ;)
När vi kom dit några minuter innan sjävla ceremonin började, så gick vi in i ett rum och vi fick höra lite om hur och vad vi skulle göra.
Sedan tågade vi in under orgerspel och ställde oss framme vid dopfunten framför det fina folket.
Vi sjöng psalmer, vilka jag hade valt ut, såsom "Bara i dig" och "Du är en bön", pappa fick läsa en text jag valt ut och sedan fick jag fylla dopfunten med ljummet vatten medan prästen läste upp en bön. Sedan blötte han min panna och döpte mig.
Efteråt fick jag en fin blomma av Amanda, Agnes och Josefine. Tack! ♥

Sedan åkte vi hemåt, hit ut till mamma, familjen och mormor och morfar.
Mamma hade lagat och förberett en god lasagne innan vi åkte till dopet och så värmde vi baugetter och gjorde en fin sallad. Och en tårta med grädde, vaniljsås, jordgubbssylt och på toppen- jordgubbar, banan och kiwi på sidorna. Allt var verkligen utsökt gott!
Jag fick ett jättefint halsband från Thomas Sabo av allihop! Det var med två fina berlocker på- ett rött hjärta och bokstaven E, såklart! Tusen tack! ♥

När pappa, mormor och morfar gett sig av, fixade vi iordning här och sedan gick vi upp och satte på teven, "Jakten på Julia". Körslaget gick också, men det fick bli det. Och sedan började Milennium- serien. Alltså, jag fattar inte riktigt. Det var väl den riktiga filmen Män som hatar kvinnor...? Shit the same! Hehe.

Nu tror jag att jag smälter, det är riktigt hett här med laptopen i knät. Puh! Lillebror sitter bredvid mig med en annan laptop.
Ska väl gå ner och göra mig iordning för att gå till sängs, och kanske läsa ett kapitel i antingen "Genom dina ögon" eller "The boy in the striped pyjamas", som är på engelska. Har ju sett den filmen, och jag tycker att den är bra men väldigt grym och gripande!

Puss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0