100630- Dygnat med 4 fina tjejer.

Tjo!

Det senaste dygnet har tillbringats med tjejorna. Agnes och systrarna Amanda och Jozzan (Josefine). Och det har varit riktigt trevligt må ni tro! :D
Vi började med en slush ice ute på Cahns nya uteservering igår klockan 14. Hade tänkt köpa en glass först, men när de andra skulle köpa slush så blev det att jag också gjorde det tillslut. Men är nog inte så mycket för den isiga drycken. Eller den funkar, det är rätt läskande med de fruktiga smakerna som iset är smaksatt med, men jag föredrar glass framför slush i alla fall! =)

Sedan kom vi på den briljanta idén att hyra film och ha en chill filmkväll. Vi hade redan bestämt att slagga tillsammans, först i tält, men så blev det inte.
När vi kikat ut 3 filmer- SAW I, Baksmällan och Panic Room blev det- så gick jag hem till mig, och Amanda, Jozzan och Agnes gick hem till systrarna.
Jag åt den fina kycklingsalladen från dagen innan till lunch och packade innan jag knallade hem till dem.
Sedan fick vi skjuts av systrarnas pappa (jag snålar med att skriva namnen här nu, men ni får fatta :p) hem till Agnes. Okej, jag kan ju skriva att vi först hyrde filmerna, pappan betalade dem åt oss! :o Snäll pappa systrarna har, va va va?!?! :D Det var ett erbjudande på 3 filmer i 3 dagar för 70 spänn, men när pappan kom ut från videobutiken så hade han fått betala 100 spänn! Bara för att han hyrde dem för en dag/ett dygn bara. Blev väl något missförstånd där i kassan då ägaren av Cahns inte hade erbjudit honom det där, och pappan hade väl ingen aning om det, och Amanda som var med honom tänkte väl inte på det då. Man hade ju liksom tjänat på att ta dem i 3 dagar, för 1 film i 1 dag kostar 35 spänn, 3 filmer går ju på 105 spänn (jo, men där tjänade ju pappan 5 spänn, haha). Men i 3 dagar hade man fått dem för bara 70 spänn. Men that's it, så var det med det, och det var fan nog om det nu! Haha! >.<

Sedan åkte vi vidare till ICA för att köpa snacks, godis och läsk till filmerna. Såklart man måste ha det till en filmkväll!
Jag köpte nästan 4 hg lösgodis och 0,5 liter Coca Cola- om ni ville anteckna. :p
Sedan bar det av mot Agnes place. :D Väl där hängde vi en stund på hennes mysiga rum. Vi började väl titta på den första filmen runt 21-, 21.30- tiden. Vi började med SAW. 
Den var inte sådär hemskt läskig, men det räckte, lagom läskig helt enkelt. Den var rätt bra i alla fall! =)
Sedan tittade vi på Baksmällan, som jag sett tidigare och som jag tycker är riktigt bra och grymt rolig! :D Det tyckte nog tjejerna också, tror jag.
Vi tog paus två gånger och gick ut en sväng i den skönt kyliga sommarnatten för att hämta lite behövande syre.
Men efter de två filmerna så orkade vi inte mer tittande. Så vi sparade Panic Room tills idag faktiskt.

Så vi hade lite kul, snackade och hade oss tills klockan blev ca halv 5 på morgonen. Jag var tröttast av oss och försökte somna när de låg och snackade. Några gånger frågade Jozzan mig om jag sov. Jag halvsov riktigt ordentligt och svarade så gott jag kunde att jag inte gjorde det. Men tillslut slockande jag, eller alla gjorde ju det tillslut. Alla fina tjejer.

När vi vaknade upp sådär mellan 11- 12 idag på förmiddagen, så gick vi efter en stund upp och åt frulle. Glömde brygga kaffe som jag, eller vi som dricker kaffe, hade tänkt.
Men då vi hade börjat titta på Panic Room, som Agnes råkade stoppa några gånger, då hon kom åt fjärrkontrollen som låg bredvid henne på den madrassen hon låg på, så fick jag huvudvärk. Ingen sprängande, men den räckte. Jag kom då att tänka på kaffe direkt. Kopplade värken ihop sig med min dagliga morgonkopp som jag glömt bort att dricka? Skumt... Jag är väl beroende, det skulle inte förvåna mig eftersom att jag nog druckit kaffe i drygt ett år nu, kanske två? Tiden går så jäääkla fort, jag hinner inte med! Help!

Så vi tre tjejer som dricker kaffe, vilka är alla förutom Agnes, drack sedan kaffe som jag hade bryggt. Gulligt va?! :) Vi knaprade på Digestive- kex och smörgåsrån till kaffet. Och tittade sedan klart på filmen.
Kristen Stewart som spelar Bella i Twilight- filmerna var ju med i den filmen, Panic Room, då var hon några år yngre med page- frisyr. Sötnöt!

Sedan gick Jozzan, Amanda och jag in till stan med packningen. Hade ingen skjuts typ, men det gick bra ändå.
Amanda och Jozzan gick hem för att packa, de hängde med Agnes och hennes familj till deras stuga i Kalmar idag.
Jag gick hem och packade upp innan jag tog cykeln för att lämna tillbaka filmerna, lämna och låna böcker på bibblan och sedan köpa popcorn och Cola till bion som jag och mamma var på ikväll, eclipse. :D
Skriver om den i ett nytt inlägg imorgon, ska ni se.

Det blev en riktig update om det här dygnet nu kände jag. =)
Hörs.
Peace out!


Köpte ett armband på Lindex häromdan.
Tre rader med olika kedjor.
39.50:- gick det på.



Köpte också en topp. Kanske kan ta en bild med den på imorgon.
Den är kamouflerad och finns på bild snäppet ner här i bloggen. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0