Trivselkväll i hembygdsgård

Goddag!

Igårkväll var mamma och jag iväg på en trivselkväll på en hembygdsgård en liten bit hemifrån bara. Grillarna där tändes runt halv 7 på kvällen, så vi kom dit då ungefär. Vi hade precis ätit middag innan vi åkte, kyckling med färskpotatis och Café de Paris- sås.
Men vi tog ändå med ett paket bratwurst som vi köpte på Lidl under dagen och Coca Cola att dricka. Men mamma och jag delade på en korv, hehe. Sedan fick vi smaka lite sallad av våra grannar. Såg rätt fattigt ut att sitta och dela på en korv, haha. Men vi var rätt mätta. Och vi åkte mest dit för att vara sociala med alla grannar som bor här runtomkring. Hade inte träffat många av dem alls. Men jag som har lite sådär social fobi, inte direkt kanske men jag har rätt svårt för att gå runt och hälsa på varenda en. Tycker det är rätt jobbigt...
Sedan var det en trio som spelade där kl 8. De hette "Tjalle Tvärviggs Trio". Tre gubbar med gitarr och med sköna texter i de härliga sångerna de sjöng. En brasa var tänd och det var skön stämning i huset där. Må- bra- låtar, tyckte jag de var. :D
Sedan blev det kaffe och kaka. Fanns att välja mellan två olika mjuka kvadratkakor med antingen blåbär eller röda vinbär, tror jag det måste ha varit. För jag har smakat de innan, för ett bra tag sedan, och de är så goda!

Vi åkte hem runt halv 10. Hängde vid datan på msn tills jag bäddade med nya lakan i min säng och la mig runt halv 2 inatt. Vaknade upp, eller blev väl väckt rättare sagt av mamma, runt kl halv 11 idag. "Ester, klockan är halv 11 nu!". Okej, det kunde varit skönt att få sova tills jag vaknar, men visst vill jag kan sova bort halv dan heller. 


Jag har tömt min mobil på drygt 1000 foton nu! Så har en del att ladda upp om jag känner för det.
Någon gång i skolan, tror det är någon dag i februari. Känns som att det ha varit min födelsedag faktiskt. :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0