Jag vet inte vilket datum det är idag- den här datan har ställt in sig på den 31:a december 2001.. (?)

Hej!

Nu är jag hemkommen, det var ett tag sedan nu, men i alla fall.
Det gick rätt fort att åka med tåg + buss hem från Kalmar till Eksjö. Bytte till buss vid Vimmerbys resecentrum. Eftersom att jag aldrig åkt tåg eller buss själv på det sättet (åker ju skolbuss, men det är en helt annan sak), så var jag lite förvirrad.
Agnes berättade att tåget ändrar riktning liksom, vid något ställe. Och då det gjorde det så satt jag först baklänges, men sedan blev det liksom i rätt riktning med det hållet jag satt åt. Och då försökte jag få ihop hur det kunde bli så, men fick inte till det. Hur kan det bara ändra riktning sådär? Är jag på fel ställe, är det inte här jag ska vara nu? Aaah..! Men äh, det var ju samma tåg, bara en annan riktning. Bara jag som triggar upp mina förvirrade tankar om förseningar, att jag ska missa något och sådär.
Sedan när jag skulle byta från tåg till buss på Vimmerbys resecentrum så var jag lite förvirrad.
Gick en sväng på toa. Började leta efter hållplatsen där min buss skulle komma. Men skyltarna sade inte ett piss! Kom tillslut på att jag kunde se efter på min bussbiljett. Tadaaam! Buss numero 857, that's it!
Den kom bara någon sekund efter att jag listat ut hur jag kunde få reda på vart den skulle pysa till. Typ. Bussar pyser ju en aning då de stannar till.

Min mobils täckning dog på tåget. Då jag skulle svara på ett sms från pappa.
Den är nog fortfarande död, och glömd hemma hos Hugo. Berättar varför jag hängt med världens goaste pojk en bit ner i inlägget..
Då jag anlände vid Eksjö jvstn, så stod papsen där och väntade med bilen. Min pappa är tankeläsare, har jag konstaterat. Jag har nog ärvt lite utav den förmågan, för jag har en tendens att kunna intuitionera olika händelser sådär och känna på mig saker. För papsen stod nämligen och väntade på mig vid stationen, med bilen.
"Hej Ester!", utropar han glatt och högljutt. Min fina, positiva och energiska pappa! Alltid något på g när det gäller honom. Det bar nämligen iväg till Family House rea därefter.
"Kolla om du hittar några toppar eller så, Ester." Jag kikade runt, och med mig hem följde en längre topp med ett mönster av stora sexhörningar i färgerna cerise, grått och mörkgrått, två par fina linnen med fickor på sidorna och knappar över bröstet, i svart och vitt och ett par örhängen i form av peace- märken med bling bling på. Jag är nöjd, alltid kul med lite nytt! :)

Ikväll satt jag "barnvakt" åt goa Hugo. Pappa gick på bio med Cilla ikväll, så var med Hugo hemma hos dem en stund. Hugo spöade mig i vändtian några gånger, och jag fick några revanscher, vi tittade också på en film som pappa hyrde åt oss, den otecknade Alice i underlandet. Som jag sett på 3D bio innan, men Hugo hade inte sett den.
Saknar min Hugo, och finaste Cilla! Underbara människor. ♥

Ska väl snart hoppa i säng snart, för msn verkar inte fungera ikväll på den här datan.
Jag har fixat lite nu, när jag kom hem till mamsen och Isak (mysigt!), som att ha packat upp lite grejer från min flyttar- bag och sedan har jag vattnat mina orkidéer. Blev så glad när jag såg att en vit blomma grott ut från en av växterna. Flyttade den som såg risig ut, från det varma, soliga fönstret till det mer skuggiga och kamouflerade fönstret för ca 3 veckor sedan, vilket har gjort susen! För nu är bladen till största delen gröna och fina igen.

God natt!
P.s. råkade justera texten i inlägget så att den blev fet, går inte avmarkera B- knappen. Men shit the same!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0