Eclipse- 3rd part of The Twilight Saga

Igår var mamma och jag på bio och tittade på världspremiären av eclipse, som ju är den 3:e delen/boken/filmen av Twilightsagan.
Jag tyckte att filmen var bra i sin helhet. Men boken är bättre, såklart. Det brukar vara så, alla detaljer som inte är med i filmens handling. Men det brukar vara så. En hel bok med alla detaljer blir väldigt svårskapad och väääldigt lång. Böcker är ju min största passion, så böcker kommer för det mesta före filmerna. Jo men, dessutom brukar ju filmer baseras på böcker, och då skrivs ju böckerna alltid före filmmanusen. men ändå, när man läser så tänker man ju i bilder, och när man sedan får en film så finns bilderna där på skärmen framför en, vilket kan vara rätt kul. Så det bästa är att läsa boken innan man ser filmen. Då har man fått en föreställning av hur filmen kan vara, och sedan blir man överraskad över resultatet man får se. Det är så fantastiskt kul! Jag älskar filmer näästan lika mycket som böcker!

Nej men nu var det eclipse jag skulle skriva specifikt om här.
Bella är ju cool som vanligt. Hon påminner så mycket om mig själv, till personligheten. Och jag står, som jag alltid har gjort, på Cullens sida. Vampyrer är för grymma! Men varulvarna är ju så mysiga, och Jacob är riktigt het han. Raawrr! ;) Men nej, Edward in my heart. Mystik och kyla är min melodi som den vattuman jag är.

Landskapen i filmen är helt fantastiska! "Vad vackert det är." Sade jag till mamsen bredvid mig. Undrar vart det är någonstans, funderade på om det kan vara i Kanada eller kanske Alaska? Fantastiskt vackert! Jag blir helt till mig när jag ser sådana vackra naturlandskap! Om ni har sett en skymt av Nya Zeelands natur så förstår ni nog hur väldigt gärna jag vill åka dit.

Men eclipse får nog 3,5/5 poäng i en rankningsskala av mig. Man måste ju se den i alla fall, och låta sig förföras av mystiska vampyrer, heta varuvlar, en grym fajt- scen mellan nyfödingarna och Cullens/varulvarna och fantastiskt vackra landskap! :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0