Brothers

God kväll på er!

Jag hatar att tjaffsa och bråka med lillebror. Jag säger så mycket dumt när jag är förbannad, eller jag kan göra det, vilket jag gjorde idag. Han sa väl inte så trevliga saker till mig heller. Men när storasyster vill bestämma över lillebror för hans eget bästa, som att inte äta chokladflingor till lunch, och lillebror inte lyssnar och vill bestämma och göra som han själv vill, så blir det lätt tjaffs...
Men lillebror, jag älskar dig med! <3

Jag försökte steka till omelletter till lunch idag. Vanliga med ägg, vatten och kryddor. Ville skära skinka att blanda i dem, men enligt det receptet, på franska omelletter tror jag det var, så skulle man ha fyllning i dem. Men istället lade vi bara på en skiva skinka till. Efter recept på omelletter till 2 personer blev det 3 stycken omelletter. Alltså, jaha, lite udda med 1,5 omelletter var liksom, eller hur?! Men jag kanske gjorde något fel, inte vet jag...
Men det smakade väl okej, lite för mycket salt påstod lillebror, vilket stämde.

Annars idag har jag läst en del, med musik i öronen ute i solen. Messat med den äldsta brorsan som tydligen hade åkt hem till sin studentlägenhet I Växjö där han pluggar igen, lite tidigt. Han hade studier att fixa och det skulle visst bli stressigt om han stannade tills början av augusti här. Hade jag ingen aning om ju, kommer ju sakna min fina brorsa nu!
På tal om brorsor, så var jag uppe i pappas lägenhet ikväll för att hämta mammas cykelnycklar som hamnat där, och då såg jag Johannes gitarr, eller vems det nu var, ligga på min soffa i mitt rum (brorsan lånar pappsens läganhet nu när pappa är i Leksand som tränare på hockeyskola). Jag drog fingrarna över strängarna på rad, eller hur man uttrycker det, och njöt av tonerna från den. Hörde från pappa att Johannes har börjat spela lite gitarr nu. Det vill jag med! Det har jag velat ett tag nu, så kanske skulle börja på någon gitarrkurs eller så till hösten? Det skulle jag verkligen vilja!

När mamma kom hem efter jobbet så åt vi middag efter en stund.
Isaks cykel som vi satte ut på blocket igår, blev såld idag. Det gick fort ju!
Och sedan åkte mamma och jag och hämtade våra badenbaden- stolar hemma hos Peter och sedan handlade vi lite. Eller jag gick in på Willys, skulle köpa nya FRIDA och en body lotion och sedan lite fikabröd och dricka till imorgon, då Isak och jag ska cykla in till stan för att bada. Blir nog campingen tror jag. :)

Ska nog gå och lägga mig snart tror jag.
God natt säger jag med det här!
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0