100726

Hallå!

Denna måndag startade väl runt 3 på morgonen, då vi lade oss i gäststugan till deras stuga. Vi hade myst lite vid datan, typ. :p Tiden bara rinner iväg under kvällen och natten!
Vi var rätt trötta, eller vi började väl bli det igen, för när man sitter uppe sådär så blir man övertrött för en stund innan man liksom får nya energikickar och orkar hålla igång igen.
Men vi ställde alarmet på min mobil så att vi sedan kunde vakna upp kl 10 till låten "Last of the american girls" med bästa Green Day. :D Så det gjorde vi ca 7 h senare.

Vi gick in i den större stugan och gjorde oss iordning och åt frukost en liten stund senare. Blev en skål med banan/limefil och special flingor, en rostad macka med bratwurst, ett glas med lättdryck (fanns ingen juice, men det är bara en vana att jag dricker juice till frukost, så det funkade helt klart) och kokt ägg. Och såklart en kopp kaffe på det! :)

Igår började vi snacka om att åka in till stan idag, om vädret blev lite halvbra och sådär så. Det var väl rätt skönt i luften i förmiddags då vi åkte inåt, men ändå, vi gjorde stan ändå (läs: köpcentret Baronen). Där gick vi runt och kollade i olika smyckesbutiker som Glitter, Ur&Penn och Guldfynd. Det var rea på typ alla tre butiker.
Sedan gick vi också in och kollade på New Yorker och Gina. Jag kollade efter någon fin ring, men hittade in direkt någon jag fastnade för. Så istället tittade jag efter örhängen och hittade två fina par inne på Ur&Penn! Det ena paret var två vackra ugglor i silver med kristallögon. De kapade jag på rean för 20 spänn! Sedan hittade jag ett par svarta örhängen i form av stjärnor, ca 1 centimeter i diameter. De var inte på rean eftersom de var nya i butiken, höstomgången, typ. Så de gick på 39 kronor. Men rätt bra pris ändå!

Sedan kapade jag också ett linne på New Yorker. Ett vitt med tryck (det står "Team Doctor" på bröstet och sedan är det en våglinje som mäter pulsen mellan en bild av ett hjärta och en fotboll på andra sidan) i storleken XL! Jag har vanligtvis S/M, men det linnet fanns bara i XL, och då jag testade det så såg det rätt OK ut, kanske lite pösigt men det funkade! Det gick ju bara på 49 spänn så! :D
Sedan fick vi varsin slush från någon leksaksaffär på köpcentret av Agnes snällaste pappa. Fanns goda smaker där i alla fall! Som melon, jordgubb, mango och blåbär. :D

Ni kan läsa ett av Agnes längsta (om inte det längsta?!) inlägg på hennes blogg, om vad hon köpte idag, här: Agnes inlägg om dagen idag. :)

Ikväll har vi grillat. Tillsammans med Agnes väldigt trevliga föräldrar, hennes söta lillebror och hennes morbor.
Det blev någon storts stek, potatiskroketter, en massa stekta grönsaker typ, sallad, champinjoner och sås. Mums! :D

Nu sitter vi vid varsin laptop och chillar i soffgruppen. Hennes lillebror satt precis igång Spider man- filmen, den första.
Kanske får se den filmen jag tog med mig, "Det stora blå", imorgonkväll då. Agnes ville ju se den, eller att jag tog med den i alla fall. Hehe :p

Tåget går från Kalmar station kl. 12.34 på onsdag, och sedan fortsätter hemfärden med buss från Vimmerby kl. 14.18. Sedan kanske tåget är någon minut sen hit och bussen någon minut dit. Men i alla fall, de är cirka- tiderna, helt enkelt!

Nu ska jag ge toaletten ett besök innan jag slår mig ned lite bekvämare i soffan framför Spider man! Hell yeah! ;)

Trevligt kväll! Kramar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0