100725

Hej!

Vi anlände vid Agnes stuga här i Kolboda, ca 2 mil utanför Kalmar, för drygt en timma sedan.
På vägen hit stannade vi till vid ÖoB för att Agnes pappa behövde några grejor där. Då passade jag på att köpa ett Dove- balsam, ett paket med 10 stycken AAA- batterier till min massageapparat och ett paket Shift- tuggummin som går från hallon- till mintsmak. Jag tuggar ett sånt tuggummi nu, och smakerna liksom blandas ihop tillslut. Nice surprise! :D

Vi har ätit stekt potatis med kokta morötter och blomkål, falukorv och en sås till. Det satt fint!
Det regnade då vi åkte hit i bilen. När vi kom till Eksjö efter bilfärden från Lysekil så regnade det i Eksjö, det var under eftermiddagen, sedan fortsatte det att ösa ner under kvällen och när jag vaknade imorse så regnade det fortfarande. Men nu har det nog slutat regna och det har klarnat upp lite.

Just nu sitter både Agnes och jag vid varsin laptop i knät. Jag i ena änden av soffan och Agnes i snurrfåtöljen.
Vi är osociala för en stund, spelar varsin låt varannan gång på Spotify och chillar.
Kanske ser någon film ikväll, inget planerat, men med tanke på vädret vore det mysigt! Jag har med mig en film som Agnes önskade att jag tog med. Den heter "Det stora blå", och eftersom det är våran fim liksom, ingen hyrfilm, så har jag ju sett den. Det var ett tag sedan jag såg den, men den är väldigt bra!

Jag ser rätt postivit på vädret just nu. Inomus-i-sommar-stugan-chill är väldigt mysigt och jag har min lingonvecka just nu, så skönt att det inte är soligt och varmt, blir ju inget bad då heller, vilket kan vara skönt att slippa, även att jag kan bada ändå med den där "proppen" som typ pappa (eller män i allmänhet, kanske?) kallar den som gympalärare i simhallen. "Det är bara till att stoppa in en propp!". :p
Men jag tycker det känns rätt riskfyllt att bada med propp, så.

Ha det bäst, utan protest!

Det stora blå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0