Lägerhelg

God kväll där!
I helgen har jag varit på läger med konfan på Gransnäs. Jag måste påstå att det har varit en riktigt rolig och händelserik helg! Mycket roligare än förväntat...
Vi kom åkte dit med buss runt 17 i fredags och kom fram efter en halvtimme. Då valde vi rum och packade upp lite, bäddade sängar o.s.v. Sedan åt vi väl middag, hamburgare. Maten vi får på Gransnäs är faktiskt väldigt fin, om man säger så.
Sedan samlades vi i fritidshuset för att köra lite lekar. Först skulle vi köra någon lek då man skulle vara fastbunden vid anklarna/vaderna tre&tre typ och sedan ha en ballong fastknuten, sedan skulle man trampa sönder varandras ballonger. Efter det så skulle vi fortfarande vara ihopknutna och gå ut i snön. Ledarna hade gömt sig runtom på gården och vi skulle dra oss ut. HAHA! Det var inte lätt kan jag säga er. Mitt snöre satt inte så hårt, men Amandas och Agnes snöre satt stenhårt runt deras anklar så att de fick skitont. Vi hittade ingen ledare, men eftersom att det var ledare- konfirmander så hittade vi ungdomar tillsammans 4 ledare. Men ledarna vann och fick priset att det skulle vara tyst efter kl. 12, typ.
Efter det tror jag att vi körde lite andra lekar som typ "djurlätes- memory" då jag var en fisk, så jag skulle göra bubbel- ljud med munnen då jag blev vald och skulle vända mig om och låta. Hehe. Sedan körde vi nog björnen sover och någon annan lite udda lek med en staplad hög med backar i mitten då man skulle stå i en ring och dra in andra i dem, eller något..
Sedan var det lite nattbön och så i kapellet och vi gjorde godnatt- kram- ring innan vi hoppade i säng.
Jag somnade ganska snabbt då och när jag väl sov så sov jag gott!

På morgonen hade jag ställt alarm på halv 8. Vi skulle upp vid 8 och äta frukost halv 9. När alarmet hade rint gick jag upp ur underdelen där jag sov i en av våningsängarna, under Agnes, och puffade till dem på armarna och sa "god morgon". Sedan gick vi upp och klädde på oss innan frukosten. Sminkade mig efteråt eftersom att vi hade misstolkat frukosttiden och trott att den var vid 9. Så det blev lite stressigt.
Åt mannagrynsgröt med kanel, mums!

Under lördagen delades vi upp i olika grupper ett antal gånger.
Under den första grejen vi gjorde så var jag med Antonia och Jesper. Man hade en lapp där en sidan var ett rutmönster med bibelnamn i. Man skulle gå runt på gården, leta efter röda lappar med frågor där man skulle kryssa vilket bibelnamn som var rätt eller så. Sedan skulle man också gå in i olika rum där olika ledare satt och göra olika uppgifter. Det gick väl sådär för oss...
Man äter ju ganska mycket på Gransnäs, så det var väl lunch där någon gång också.
Efter det tror jag att vi delades in i tre olika grupper.
Min grupp började inne hos en tjej som hette Esra (stavning..?) som hade en massor av olika föremål från olika religioner som hon pratade om. Hon verkade vara en bra tjej, gullig och vänlig.
Sedan gick in in till prästen, Per- Erik. Han pratade om homosexualitet. Att det har klassats som en psykisk sjukdom tycker jag är sjukt!
Sedan sjöng vi sånger med Eva.

På kvällen sedan så skulle tjejerna och killarna vara för sig själva i två grupper.
Vi tjejer satt i "högkvarteret" med våra täcken omvirade runt oss. Vi skulle skriva frågor till killarna och killarna skulle skriva frågor till oss.
Vi tjejer kom på så bra frågor medan killarna kom med sådana där tråkiga, omogna "McDonalds vs MAX- frågor" m.m. Hmm.. killar...höhö.
Sedan var det väl nattbön och nattmacka och sådant innan läggdags.

Idag hade jag ställt alarmet på halv 8 då jag skulle gå upp och duscha. 
Sedan åt vi frukost. Och efter det träffades vi i fritidssalen för att bli indelade till olika uppgifter att arbeta med till högmässan. Jag blev tilldelad en plats i dramagruppen! Jag tänkte bara "shit, ska jag dramatisera?".
Och när vi väl satt där så sade Sören "ni har blivit specifikt utvalda till att dramatisera". Jag har aldrig liksom sett mig själv som en teaterapa. Näe. Men okej.. Dramat hette "Möten vid Sykas brunn" och jag fick roll som en kvinna, med tre repliker. Inte så farligt, men ändå. Det gick i alla fall bra tillslut även att jag sade lite fel en gång! Skönt när det väl var överstökat!

Vi åkte hem med bussen 13:30 idag. Och vi anlände i Eksjö vid 14.
Pappa kom och hämtade mig för att mamma stod i kiosken i ishallen, Isak spelade hockeymatch.
När vi kom dit gick jag in i kiosken där mamma och Arina i min klass stod. Arina är så härlig! 

Är hemma hos mamma nu. Har packat, ätit middag och fixat lite. Imorgon har vi bad på idrotten men jag kommer inte ihåg om vi hade klädsim imorgon? Eller på torsdag... Ringde Agnes som inte heller kom ihåg.

Jag känner mig ganska trött nu, snart dags att hoppa i bingen.
Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0