100115

Hello!
Förlåt för dålig uppdatering. Har inte haft någon direkt lust att skriva nu när skolan är igång med läxor och allt vad det innebär... men nu är det helg och det gillar jag, skönt som alltid! Så jag tänkte att det fick bli ett litet inlägg nurå. =)
Den här veckan har väl gått ganska fort, som alltid. Känner aldrig liksom att veckan segar sig fram, eller, det kanske händer att jag känner så, men när man är hemma efter en skoldag/vecka så tycker man att det har gått fort, men när man väl är i skolan så känns det ofta som att dagen aldrig kommer att gå mot sitt slut. Hmm, tiden är ett mysterium, eller något.
Men i alla fall... det som hänt under veckan har väl varit som vanligt. Det rullar på helt enkelt! Men idag fick vi reda på att vi ska ha biologiprov redan nästa vecka på andningen och lite av blodomloppet. Alla bara häpnade, men jag tror nog att det går ganska fint, bara att läsa på! Tog med böckerna hem över helgen dessutom.

Juste, det är ju lite nytt i skolan nu, om man säger så. Vi har för det första fått en ny gympalärare, som också heter Fredrik som han vi hade innan. Vi ska ha den nya fram till påsk typ, för den förra Fredrik är pappaledig. Kul för honom (hoppas jag att han tycker, hehe)! The new Fredrik är ganska sträng och väldigt tuff! Alltså tuff i det sammanhanget att han ger oss tuffa övningar, som igår då vi körde ett grymt styrkepass. Oh, svetten bara rann! Hade träningsvärk i vader, i magen och liksom i sidan av överkroppen, längst ner vid revbenen. Men det var ganska nice ändå! ;)
Det andra som också är nytt är ju vårterminens intresseval. Agnes och jag valde "egen idrott" då vi gymmar. Vi gymmar på "pappas gym" där vi brukar träna på fritiden också. När vi gymmade i onsdags så duschade jag efteråt och när vi sedan, en aning stressade, promenerade tillbaka till skolan, så frös mitt våta hår och blev till frosttäckta grenar! Jag kunde hålla i en hårtest och den stod liksom rakt upp så stelfruset som det blev! Jag var orolig för hur mitt hår hade format sig innan vi kom tillbaka till skolan, men mina "självvågor" hade bara framhävts lite mer och mitt hår tinade ganska snabbt när vi väl kom in. Haha!
När jag kommit hem efter skolan idag satt jag på perkulatorn för att dricka en kopp kaffe och sedan bäddade jag min säng med nya, rena lakan. Sweet!
Sedan hjälpte brosh mig att koppla laptopen till platteven, så jag sitter och tittar på en enorm skärm här där jag sitter i soffan.

Käkade nyss pappas goda, hemmgjorda hamburgare, mums!
Känner att jag har suttit här en bra stund idag... så jag kanske ska lyfta röva ur vagna och göra något annat, vettigare, hehe. Som att skriva på "boken om kroppen" och läsa på lite till provet... nej, juste! Jag ska ju städa övervåningen! Pappa fick ju en städcheck av mig i julklapp, så jag har lovat honom att fixa det ikväll. Inte helt sysslolös då, alltså. Bra!
Hoppas att ni får en trevlig kväll och helg. Pussen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0