100224

God morgon!

Nu är skolan igång igen efter lovet då, ja.
I måndags när vi stod och väntade i bussen så kom det en liten minibuss som var full av passagerare!
Chaffisen vevade ned rutan och talade om att han skulle komma tillbaka då han lämnat av de som satt i bussen och att vi kunde gå in så länge, hem till oss alltså.
Så vi väntade och väntade i kanske en halvtimme. Jo, vi blev sena till skolan. Jag missade hela våran handledning, men det var lugnt för jag fick infon vi hade fått utav Amanda sedan. Det var en hel del, som att vi ska på musikföreställning nästa vecka, tror jag det var, att vi har studiedagar torsdag och fredag nästnästa vecka och lite annat.

Agnes var sjuk både i måndags och igår och idag skulle hon stanna hemma också. Tråkigt!
Inte för att Amanda och jag har tråkigt tillsammans, men det är ju inte kul för Agnes att vara sjuk, såklart!
Igår gick jag in till skolan i denna j*vla snö, försvinn nu!, och blev några minuter sen. Dock visste jag inte vart vi skulle mötas. Men jag ringde Amanda och hon var på prästängen då och hade frågat Annelie vart vi skulle samlas. Jag var ju inte med på handledningen, men vi skulle tydligen haft brandövning igår på morgonen vilken blev inställd. Då sa Amanda att vi skulle samlas vid någon snöhög eller något sådant. Men inte det, för när hon frågade Annelie så sa hon att vi skulle ha musik.
En del grupper spelade upp på musiken. Men Agnes var ju sjuk, även det var vi illa tvugna att spela upp i alla fall, bara Amanda och jag. Men vi hann ändå inte. Hah! Vi ska i alla fall spela och sjunga (nej, tänker inte, kanskee lite tyst isåfall!) "I have a dream" av Abba. Den var ganska lätt att spela, lätta ackord som D, A och G.

Anledningen till att jag sitter hemma nu, på egentlig skoltid, är att vi har intresseval (jag gymmar) och att jag inte brukar vara så pigg på ett' på morgonkvisten. Jag tar det helt enkelt efter skolan lite senare istället!

Nu sitter jag och dricker kaffe och lyssnar på Norah Jones. Skönt som 17, men strax måste jag börja knalla iväg till skolan, för matematiken börjar 09:50. Suck.

Bara lite om gårdagen också.
Det var konfa efter skolan, som inte Amanda och Agnes hade förmodat. Jag frågade dem flera gånger om de var helt säkra, för de sa "vi hade ju konfa efter lovet, och den endra gruppen kan väl ändå inte gått på lovet? Nej, vi har inte konfa..". Ungefär sådär. Men i skolan fick vi höra att det var konfa idag.
Amanda kom inte för att hon hade lovat ett ställe hon går till efter skolan på tisdagar ibland, Norrström, att komma dit. De skulle göra polkagrisar också, så hon ville gärna gå. Jag fick då gå själv till konfan igår. Vilken diss!
Vi pratade om döden igår. Uh, så deppigt. Men det var faktiskt skönt att dela åsikter om vad man tror händer efter slutet och så.
Men när jag kom hem och Johannes och jag åt middag tillsammans så kom han med världens grymmatste teori...
"Döden är kanske ett påhitt, för livet är ju som ett kretslopp av energi, och energi dör ju aldrig...".

Han är grymmast, snyggast och bäst, min bror! Jag älskar dig!

Oj, nu är jag lite stressad.
Känner att min mage är igång efter kaffet, så ett besök på WC:n för att, jo, ni förstår och sedan borsta gaddarna.

Ha en bra dag! Kramar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0