Liseberg

God morgon alla kottar!
Nu befinner vi oss i Lysekil igen- I'm back in town!- men denna gång bara för ett dygn, mamma och jag beger oss hemåt lite senare idag, för Isak stannar kvar för att medverka i Lysekils hockeyskola en vecka till.
Pappa fick en såndär källar- lägenhet igen, en sån vi fick förra gången också. Men denna ligger bredvid det huset vi bodde i på samma gata. I ett liiite omordernare stuk, men trevligt ändå!
Det var en riktigt lyckad dag igår på Liseberg med Mamsen och Isak. Jag testade att åka tre åkattraktioner som jag aldrig åkt innan och de var; Balder, Spinrock och Kanonen. Kan tillägga att Isak bara åkte tillsammans med mig på en av dem, Spinrock, men det spelade väl egentligen ingen roll. Kände mig modig ju! ;) Mamma är inte så mycket för sånadär höjdare, men att hon testade på Lisebergsbanan ska hon ha mycket credd för! :D
Alla tre var riktigt sköna! Spinrock var nog bäst, sedan kommer nog Balder på andra plats och Kanonen får bli trea.
Ett minus med Kanonen var att huvudet slängdes hit o dit hela tiden, vilket var jobbigt! Men jag älskade början av den. *Dunk dunk, dunk dunk...* WRRRROOOOOMMM! :D Vilken härlig känsla då den sköts iväg i full fart! Love it!
Vi testade att spela på olika lyckohjul. Som Hus & Hem- och Centerhjulet. Men gick ifrån dem utan vinster.
Mumsade på sockervadd och godisremmar och njöt av atmosfären inne på det glada nöjesfältet.
Juste, vi skulle gå upp till Lisebergstornet, men kom istället till "Sammys äventyr". Vid entrén till dess korridorer fick man ett par 3D- brillor. Jaha, vad kan det tänkas vara här inne? Det satt skyltar på väggarna där det stod WWF och var bilder av isbjörnar m.m, så vi tänker att det kunde vara något naturmuseum med lite 3D- effekter. Men då vi fortsatte gå därinne så kom vi tillslut fram till en biosalong. Vi slog oss ned, bland de få besökarna därinne, och sedan började en underbart gullig film rulla, med världens häftigaste 3D!
Nu sa mamma att vi har bråttom iväg, hon ska till en däckfirma här i Lysekil och fylla på en pyspunka i ett däck.
Jag har mer att berätta, så vi hörs senare, då jag har möjlighet. Eller kanske genom mobilblogg?
Ha en bra måndag, en bra början på en ny vecka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0