Falbygdens ostfabrik

Mamma kom att tänka på den ostfabriken, att vi skulle komma att passera den lite senare. Så där blev det ett besök!
Det stod utanpå fabriken att de lagrar 3 miljoner ost därinne, är det inte otroligt!? :p
Väl därinne så gick vi runt och smakade små ostbitar och plockade till oss några ostar. Mormor ville ha en, så vi köpte en åt henne. Och sedan fanns det lite olika fina téer. Jag fick direkt syn på en lila påse och namnet på det téet var "True Love", det låter ju som "True Blood", så eftersom det lät som titeln på min favoritserie så lät det rätt tilltalande. Vi köpte det, och det innehåller röda vinbär, äppel, lemongrass, hibiskus, ljungblomma och tranbär. Dock har vi ännu ingen tésil, det var ju lösté som vi köpte. Men det ska vi fixa nu i veckan hade vi tänkt.

Sedan fanns det en avdelning med lite klytschiga prylar till hemmet. Det var REA därinne, så vi kikade lite och hittade 4 små fina ljuslyktor, 3:-/st, i fina färger. Och sedan ett 6 pack med söta disktrasor för 19:-.

Nu är vi hemma, och jag chillar vid datan. Ska bara ta det lugnt ikväll, mysa och kanske läsa ut de få sista sidorna i min 6e av de 8 böcker jag ska läsa i sommar, så det får bli att låna 2 nya nu i veckan.

Ha en skön kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0