100809

How do you do!

Min hälsning precis ovan här, vet ni vad den står för? Då jag sökte på hur man kunde uttrycka frasen "goddag" på engelska, så stod det "how do you do". Passade rätt bra att skriva den frasen just nu, för Shakira har ju en låt som heter så, och jag låter nämligen min Shakira- playlist hoppa från track till track i min Spotify. Jag har liksom upptäckt henne igen. Älskar hennes röst, den är helt fabuuulöös!

How do you do?
How does it feel to be so high
And are you happy?
Do you ever cry?

Idag är det måndag, hade ni koll på det? Det hade tydligen jag, såhär på sommarlovet. Knappt haft det överhuvudtaget nu i sommar. Haha. Men idag började mamma jobba efter två veckors semester och jag ska till pappa idag. Därför har jag lite koll just idag. ;)
Så jag vaknade upp av mig själv idag klockan 9. Kände att mitt hår behövde en omgång i duschen.. Men först gjorde jag iordning frulle.
Jag kände att min mage var en aning hård, så jag värmde fiberhavregrynsgröt och kokade ett ägg. Kokade också kaffe undertiden som jag drack till en fröig- macka sedan. Renarama magfrukosten!
Kaffe är ett säkert kort för att sätta igång magen som med ett knapptryck. Hehe :p

Jag kollade TV- tablån på tv.nu imorse. Skapade några uppgifter i mobilen över några program jag kunde slötitta lite på. Jag följer ingen direkt serie, (om man inte räknar med True Blood som jag sett både första och andra säsongen av. Men den tredje som nu kommit ut, i alla fall i USA, men som fanimej aldrig kommer hit?! Okej, det finns ju säkert nån sajt på internet där man kanske kan streama säsongen, som Johannes hade gjort med de andra så jag kunde titta klart på dem låångt innan dem sänds färdigt på teve..) men jag skulle vilja följa Scrubs och Grey's Anatomy. Har inte tittat mycket alls på dem, men det jag har sett är ju verkligen något. För jag gillar ju sjukhus. Scrubs sänds lite senare i alla fall. Och jag tittade på Desperate Housewifes en liten stund innan, men det var väl inte så värst underhållande (jag hade datan i knät samtidigt och kollade igenom bloglovin, så blev ju lite uppslukad av det istället). 

Härnäst ska jag väl snart börja packa lite, kanske ta en promenad med dogsen i mina sköna gummistövlar och kanske äta något. Mamma ringde och sade att det finns potatissallad och korv som jag kunde steka upp om jag blev hungrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0