sick

Hej där!

Här uppdateras det dagligen och blogglusten är på topp, eller inte...
Jag är förkyld, fryser, nyser och har en konstig smärta i bröstet, så jag stannar hemma från skolan idag, första dagen på länge jag gör det, kanske gjorde det en gång förra läsåret. Bra immunförsvar?
Fast jag gymmade i och för sig igår med lite förkylning, kan ju vara orsaken.
Sitter i mina nya snygga jeans som jag köpte på H&M i Jkpg när Cilla och jag var där förra söndagen (fick även ett par nya sköna träningsskor, det var på tiden. Mina gamla som jag använder utomhus stinker skunk och är just nu genomblöta efter idrotten igår, igen), en vit t-shirt och en skön scarf i silke som Isak vann på lotto på deras skolgårdsfest igår. Jag vann också, ett fiskedrag. =)
Jag, Thea och Agnes hade väldigt trevligt igår på skolgårdsfesten måste jag säga. Lite dans utanför discot som vi är för stora för nu. *snyft* haha.

Skolan rullar på och jag slår vad om att det här läsåret kommer gå minst lika fort som förra och innan det och före det. Ungdomen går fort, hela liiiivet går fort, för fort.
Konfirmationen har dragit igång, i tisdags var första träffen. Vi fick fylla i en enkät och en lapp om oss själva som vi sedan läste/visade upp med fina självporträtt på, haha. Och sedan körde vi en massa namnlekar och sådär. Nästa helg är det läger på Gransnäs, blir väl... kul.
På intressevalet i skolan har jag som sagt valt dans, och i onsdags gjorde jag bort mig totalt. Vi ska inte snacka om min kropps kordination. Jag har ingen. Vi skulle dansa diagonalt två & två, två steg fram, bak & ihop och upp med armarna samtidigt. Jag glömde bort armarna hela tiden, och de fladdrade hejvilt vid sidan i försök att få upp dem, men det kopplade inte alls. Det är därför jag har valt dans, i hopp om att träna upp min kropps kordination.

I onsdags gick Agnes, jag och Amanda på Eksjö marknad. Inget speciellt alls. Köpte mig en munk och en choklad- lott, utan vinst. Och sedan fick Amanda ett ägg i håret utav en brud, så vi gick hem till henne och så duschade hon av sig.

Fin dimma det är ute, som igår. Det var så himla vackert när dimman låg över sjön. 
Jag ska ta det lugnt hör hemma idag, läsa twilight och sådär.
Ni får ha en bra dag i skolan/jobbet. Kramar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0