Gransnäs

Hallå!

Lägret på Gransnäs i helgen var faktiskt mycket, mycket roligare än mina förväntningar! Skitkul.
Bussen gick runt kl. 9.30 på lördags morgonen, och vi var framme efter kanske 20 min, inte så långt från Eksjö. Vi fick först fika och lite information och sedan körde vi en tävling med massa stationer i lag. Mitt lag hette "the dirty turtles", och det gick inte så bra för oss, hehe. Vi kom väl näst sist, tror jag.
Sedan åt vi väl lunch. Mattiderna var väääldigt olika de vi har hemma. Man åt verkligen huuur mycket mat som helst där, de gödde verkligen upp oss. Haha!
Efter det blev vi återigen uppdelade i grupper, och vi skulle gå runt på olika stationer. Man skulle ha me sig en "personlig sak", och min var en liten spegel. Bara för att jag använder den dagligen, kanske inte just den men speglar över lag, hehe.
Vi höll igång typ hela dagen med en massa aktiviteter, men när vi hade rast intog Agnes, Therese, Amanda och jag in vårat rum med fyra våningssängar på övervåningen. Sedan köpte vi godis i kiosken som de hade öppen en liten stund.
På kvällen lekte vi en massa roliga lekar, jag hade knappt kört någon av dem förut. T.ex. atomen, som gick ut på att man rörde sig runt i rummet en & en, och sedan ropade ledaren ut en siffra, t.ex. 5, och då ska man gå ihop 5, och om det blir några över så förlorar de och får gå ur leken. 
Sedan gick vi återigen ihop i olika lag och då skulle vi gå runt till olika ledare som hade frågor, eller annat man skulle klura ut, och så fick man en karta och en ficklampa. När man var klar i huset där alla ledare var, skulle man ut i mörkret och leta reda på de andra som visade sig vara ute på en udde vid en tänd eld under stjärnhimlen. Jättemysigt!
Prästen, Sören, berättade en spökhistora om en dräng som hade bott på gården Gransnäs, och när hans kärlek och han en kväll glömde bort allt så gick plötsligt en eld lös över gården, och sedan sa han att drängen nu går runt på gården om kvällarna. Och sedan fick vi gå en omväg i skogen upp tillbaka till våra hus och sooova. ZzZ.
Min natt var ganska hemsk. Jag ålade runt i sängen när tarmarna vred sig flera varv (kändes det som) och sprang på toa flera gånger, när jag slutligen hittade lysknappen som fick bli till taklampan på grund av att min lampknapp till min sänglampa var borta! Hängde ni med? Ska jag förklara lite enklare?
Jo, det var helt kolsvart i rummet, där jag låg överst i Amandas och min våningssäng. Magen värkte något grymt, och jag ville tände sänglampan för lite hjälp att se något. Jag sträckte mig efter lampknappen på sladden, men fann ingen. Jag kände efter flera gånger, men nej, ingen lampknapp där inte, jag fick PANIK! Tillslut hoppade jag ner ocht tände i taket, som tur var vaknade ingen i rummet. Sedan tittade jag efter på lampsladden och såg att där hängde två sladdar. Den ena var till något annat, och den andra till min lampa och där satt det ju en knapp. ÅH! Men jag sov nog några timmar ändå, även att det inte kanske kändes så. Men vilken kaotisk natt!

Vi åkte hem på söndagsmorgonen efter frukost och lite aktivitet. 
När jag kom hem blev det mysig familjemiddag och sedan mös jag in mig i en filt i soffan framför True Blood. Jag hade inte sett ett enda avsnitt innan det, men med turen jag hade så fanns en superbrorsa, Johannes, som spelat in alla 4 avsnitt som gått på teven på våran inspelningsbara boxer! =) Alla avsnitt var ca 1 h långa, och jag såg dem alla efter varandra. Jag somnade till där i mitten någon gång, trött efter helgens bravader. Hehe. 

Inga bilder har jag att bjuda på idag heller. Måste bli bättre på det, skaffa mig en kamera. Snart är det julafton. En bra kamera står högst upp! 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0