090918

Hello dear readers!

Nu är jag hemma hos pappa och Cilla. Det känns bra.
Idag på morgonen startade skolan med årets skoljogg! Jag gick runt sjön med Agnes och Amanda, men vid några få tillfällen joggade vi lite lätt. Jag vill inte riskera att bli mer fökyld, så jag undviker att anstränga mig för mycket. Men vi var några utav de första ändå.
Efter skoljoggen hade vi SO, men det varade inte längre än 20 min, så vi snackade mest om vad de olika grupperna ska spela upp för pjäser och så. 
Sedan biologi- vi håller på med "böcker om kroppen", innehållande olika kapitel. Det första kaptilet handlar om celler, som vi har arbetat med. Jag var sjuk förra fredagen men har kommit igång bra. =)
Lunch efter det, köttgryta.
Sist A- tid och handledning. Jag fick göra läxförhöret i SO som de andra gjorde förra fredagen, och det gick väl sådär, lustiga frågor må jag säga... 

Efter skolan hängde jag på Agnes och Amanda hem till Amanda. Vi hade mycket trevligt! Spelade lite frågespel och sedan körde vi en liten "tävling" där en person skulle ha ögonbindel, och de andra två skulle rota fram 5 saker ur kylskåpet som personen med ögonbindel sedan skulle smaka, och gissa vad det var. Det är inte lika lätt som det låter! Jag fick satt 4/5. Den jag missade på var nog Agnes egenblandade drink, höhö. Vatten & filmjölk. yuck!
Amanda fick smaka på köttbuljong (Agnes idé!!), men missade det. Hon bara "vitpeppar?", "åh, vad salt det är, SALT?". Haha! Agnes missade på sesamfröna. Det var Josefines idé (Amandas syster). Det var ju en riktigt värsting att klura ut!

Ikväll blir det väl att packa inför lägret i helgen. Gransnäs med konfirmanderna, obligatoriskt dessutom. Det blir väl att be före varje måltid och sådär, hehe. Nej, men det blir nog trevligt, det tror jag nog.
Har sovit ute på Gransnäs förut, med Juniorerna för några år sedan. Kommer ihåg när vi gick på spökrunda en mörk kväll i skogen, man gick efter ett litet snöre som man höll om, och sedan hoppade ledarna fram och skrämde vettet ur en, eller inte... haha!

Trevlig helg!  ♥


Nya klockan.
Den är ball!
b.t.w. jag ser liite miffo ut där, hehe.
Webbakameror gör inte alltid det rättvisa!


Kommentarer
Postat av: elin

sv: tack så mycket! :)

2009-09-21 @ 16:28:15
URL: http://elinbengtssonn.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag köpte en likadan för några veckor sen :D:D dom e as-snygga :) <3

2009-09-26 @ 20:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0