lax till helgen?

En kväll när jag var med Agnes i Kalmar nu på Höstlovet, lagade vi två lax tillsammans.
Eftersom jag har en ganska dålig uppdaterad kategori som heter tips & recept, så tänkte jag skriva ner vad vi hade i. Det blev riktigt gott, så jag vill gärna dela med mig!

1. Först tar man fram en ugnsform/plåt med höga kanter och häller i lite olja över hela ytan.
2. Sedan lägger man upp laxfiléer, jag tror vi hade någon som hette pinklax.
3. Peppra över lite citronpeppar över alla filéer.
4. Du kan välja och vraka lite vad du vill ha för grönsaker/ost/krydda över egentligen, men vi hade mozarellaost, tomater, rödlök, sparris och sedan klippte vi lite gräslök över.
5. Stoppa in i mitten av ugnen, och låt den stå i...hm... *** grader. Det är väl inte det viktigaste, testa er fram! ;)

Vi hade kokt potatis till + hollandaísås och Agnes dressing.
NJUT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0