091025

Hello!

Jag har det sååå bra här i Kalmar!
Jag har fått mina favoriträtter under de tre dagarna som gått; dag 1- tacos, dag 2- kyckling & dag 3 (idag) lagade Agnes och jag maten, vilket blev lax i ugn med en massa gott över som mozarella, rödlök, tomat, sparris & gräslök och till det potatis och hollandaísås som jag gjorde och en kall sås som Agnes gjorde. M-U-M-S!!! Vi tackade oss själva för maten (mahaha) och var så nöjda! ;)

Igårkväll var vi såå flummiga och fulla av skratt. Någon timme eller två satt vi och gjorde en massor av test i tidningar, visste ni att jag är kärleksgudinnan Afrodite? Yes! Haha. Och sedan läste jag en novell högt, en ganska konstig sådan om en soffa på nätet, hrmf. Jag kan inte förklara med ord hur mycket vi skrattade, eller lite svagt kanske; våra kinder & våra magar värkte något otroligt. GAAH!

Vi har varit inne i själva staden Kalmar under både lördagen och idag.
Igår köpte jag en påse lösgodis (ack, jag har brutit mitt löfte att inte äta smågodis utan istället äta naturgodis eller grönsaksstavar m. dipp...) på City Gross eftersom att det var såå billigt, och då måste man ju bara köpa, eller inte... och en FRIDAtidning + lite bra krämer från RFSU till bra pris!
Och sedan åkte vi till ICA MAXI och handlade mat. Och Agnes och jag hittade snygga mössor, lite sådär oversize- stuk, kan man väl kalla det. Agnes köpte en svart och jag en i lila. =)

Idag har vi gått på IKEA med Agnes mamma och hennes mormor & morfar som heter Berit & Knut som kom hit igår och sov över inatt.
Vi gick med dem en stund men sedan ville vi checka det nya köpcentret vid namn MODE som hade typ alla affärer man kan tänka sig, nästan i alla fall. Jag provade ett par apsnygga svarta pumps inne på en skoaffär, fast jag vågade knappt resa mig med dem (typ aldrig gått med klack ju!), fast jag tassade bort mot en spegel samtidigt som jag mumlade lite för mig själv, "hm, var det tårna i först? Men det går ju inte!". Efter det ville jag ut ur köpscentrumet eftersom jag ändå inte hade några pengar, haha!
Så vi gick tillbaka till IKEA samtidigt som våra magar kurrade efter mat. Vi ställde oss i kön till IKEAS lilla "restaurang" där vi köpte varsin vegetarisk pizzaslize och en läsk.

Sedan gick vi tillbaka in i IKEA och började söka efter de andra som vi hittade efter ett tag och, ja, vi hittade ett underbart doftljus, NORRSKOG med doft av tallbarr (även om det inte doftade som det). Som vi sedan betalade vid kassorna och la i Berits & Knuts kasse sålänge, så vi slapp bära runt på det. Vi planerade att tända det i vårat rum ikväll samtidigt som vi läste noveller ur en tidning. Kvällen räddad, eller något, haha!
När vi var klara på IKEA så åkte vi till RASTA och tog en fika innan Berit & Knut skulle hem till sig igen. Jag tog en kaffe och ett wienerbröd, i alla fall. Sedan gick Agnes och jag in på en pressbyrå bredvid och köpte en tidning, Story novell.
När vi kom hem sedan kom vi på att vi glömt ljuset i deras kasse. "Åh nej, vårt älskade ljus!". Men jag tror nog att vi överlever även om det doftade himmelskt. Hehe.

Vi gick ner mot havet en sväng när vi kommit hem, Agnes visade mig badplatsen som var täckt av tjocka vallar med tång och ut mot horistonten sträckte sig en lång brygga som i änden blev en bred brygga med staket och bänkar att sitta på. Där stod vi och tittade ut över vågorna och vi tycktes skymta någon säl, minsann.
Det var riktigt kyligt och ruggigt, så vi bestämde oss för att promenera hemåt igen, mot värmen.

Åh, förstår ni hur mysigt jag har här!? :)
Pussar och kramar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0