091021

Hejhej bloggen & min uuuusla statistik som var riktigt tråkig att se, varför kollade jag? Haha.

Just nu känner jag mig lugn & allmänt glad. Det har varit en helt okej onsdag i skolan.
Första lektionen idag var intresseval- dans. Vi har kommit rätt så långt med vår dans som vi ska visa upp på höstshowen. Min kroppskordination förbättras sakta men säkert, ben & armar hit & dit. Hehe ;)
Efter intressevalet har vi matte och sedan kemi efter det, men båda lektionerna gick till att måla och sätta ihop frigolit-bollar till atomer som ska hänga i kemisalens tak. Slappt. Men något som gör mig riktigt irriterad och upprörd är omogna fjantar, d.v.s killar i min ålder som säger dumma saker rätt ut, knuffas och kastar saker på en. En kille i min klass kastade typ ett ihopknölat papper på mig i klassrummet och då sa jag "tack för den, du". Men jag skulle ju sagt som Grynet "jag tar ingen skit". Jag tar åt mig ganska lätt, och börjar tänka negativt som är det något fel på mig? o.s.v. Äh, de är bara pojkar som inte vet vad det vill eller vad de gör, skitsamma.

Efter kemin, kl 12, slutade skoldagen för årets dagsverke. Jag åt lunch med Amanda och Agnes innan jag cyklade iväg till Borgs skor, där Anneli fixat plats åt mig.
När jag kom dit fick jag packa upp skokartonger ur andra kartonger och stapla upp dem i högar. Lagret var riktigt trångt, litet och proppfullt av kartonger, men jag lyckades! Efter det fick jag riva sönder kartonger, som skulle till återvinning, tills de blev så platta som möjligt.
Efter det fick jag torka av glasbord och hyllor med skor, och ställa dit nya skor på glasborden.
Sist fick jag plocka ihop skor till en modevisning, och sedan fick jag sluta 2 h senare, vilket var den rekommenderade tiden, och 100;- fick jag för arbetet som går till en skola i Kenya.

Cyklade hemåt och pluggade lite spanskaglosor och spelade The Sims 3. Nu har pappa och jag ätit en god middag, pappa lagade torsk i en god sås och så åt jag en sockrig munk till efterrätt :) 

kramis kramis


Myser i soffan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0