jaktmässa

Hallå!

Jag var helt slut efter mässan! Men nu har vi kommit hem och återhämtat oss, eller jag har iaf fått mer energi.
Vi stod som sagt i Smålands- stövarklubbs monter, vi sålde lotter, pratade och sådär. Det fanns massor att titta på där och en känd kock lagade mat framför publik. Det var som en stor biograf där inne med massa platser framför en stor filmduk där en tjej filmade kocken när han lagade mat. Annars hade man inte sett ett skit typ.
Jag tyckte att "savannen" med de uppstoppade djuren var häftig! Det fanns en giraff, ett lejon, en krokodil och massa hornbeklädda djur, asså antiloper och en sort som hette Dik Dik. Den såg ut som en, antilop typ, fast i samma storlek som en hare, skitsöta! 
Isak gjorde sig av med fenhundra kronor på ett kastspö och 4x luftskytte-turneringar, medan jag bara köpte ett ballt halsband till våran tax, Morris. Han blev så cool med nit-halsbandet & sin dödskalle- blöja. Haha! Han använder såndär "blöja" eftersom han rätt som det är inte kan hålla sig och skvätter inomhus..  En sak är säker; Världens tuffaste tax!

När vi kom hem åkte vi och handlade korv med bröd och åt ute i kvällssolen. Vilket härligt väder det blev idag! Efter det tog vi en promenad med alla vovvarna och nu sitter vi tillsammans vid teven och tittar på Robinson. Det är spännande! Åh, när man fick se vad som skulle hända efter pausen, så fick man se Jarmos huvud helt blodigt, så nu när de tävlade och Jarmo klättrade på den där stegen var jag skiträdd. Stackars Jarmo!
Jag hjärtar vitchoklad med jordgubbscrisp!
 
Tillbaks till teven.
Kram!


Nithalsband till tuffingen, 80:-










Den kända Kocken, Manneström, var skitkul! Det var typ någon man som skulle komma
och föreläsa, men hon sa att det blev inställt p.g.a sjukdom. Och när en såndär utrops-kvinna
sa i högtalarna att det blev inställt sa kocken; "tyipiskt politiker som aldrig vill jobba på helgerna!".
Hahaha.

Våran monter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0