ett drömyrke.

Sanna sveper handen genom sitt slitna, tunna, sandfärgade hår och tänder ciggen. Terassen av betong är kall och det blåser svaga sensommar vindar i hennes kjol. Utanför, på gatan, går människor omkring på trottoarerna i slowmotion och bilarna gasar på. Livet står still. Arbetslös. Sanna har inget jobb, hon är en slampa på Belgiens svartsotade gator.

Johannas ben är som spaghetti och det känns som att hon går på rosa moln. Hon svävar över gräset. Mot Jonathan. Han står med famnen vidöppen och hans solsmekta anstikte spricker upp av ett Colgate- smile. Jag fumlar mig in i hans famn och sluter ögonen. Han viskar i mitt öra så att det kittlar till skönt. "Johanna, jag älskar dig! Du hänger med mig till London i höst, det är bestämt nu!".

Dessa två stycken skrev jag nu på några minuter. De är så olika. Den första känns grå, kall och deprimerande. Den andra känns varm & kärleksfull. Jag älskar att skriva!
Författarinna? Kanske.


Kommentarer
Postat av: sofia

ååååh gud va bra du är på att skriva, en sak är bestämt du ska bli författare! :O :D

jag kunde aaldrig gissa att du skrivit dom själv de lät som värsta författaren! :D<333

2009-06-29 @ 10:37:01
URL: http://allstriins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0