fredagsmys

Idag har jag som sagt fixat är hemma. Fick inte upp så mycket ur mina lådor, har inte plats för allt.
Det blev inte så många bilder från skolavslutningen, men jag ska lägga in dem.

Jag vet inte om jag berättat att jag opererat mig i munnen? Det var för mer än ett år sen, tror jag. Men de skar i alla fall upp gommen, för att fästa dit en guldkedja på en tand som ligger snett. Nu håller de ju på att dra i kedjan för att få ut tanden rakt. Det gör jävligt ont även att jag får bedövning. Idag råkade jag slinta med något när jag åt, och det har inte hänt många gånger. Men fyfan, säger jag bara, det gjorde fruktansvärt ont!! Mitt tandkött i gommen är helt förändrat. Det buktar ut jättemycket där tanden ligger, men det är ju inte så konstigt, och bakom framtänderna är det en liten "knöl" efter att framtänderna tryckt ihop sig. De första dagarna och veckorna med tandställning har varit otroligt jobbigt. Man får gå igenom mycket i munnen och det sliter och blir skavsår på tandköttet. Jag har ju vant mig nu, och känner knappt att jag har en metallräls i munnen. Tänk vilka fina tänder jag kommer få!

Det är dags för fredagsmyyys, om det så är det sista jag gör.
Snart är det dags för fredagsmyys, hoppas inte föräldrarna stör.
Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyyyyys.


Så sant. Pappa och jag köpte hem chips, godis & coca cola tills ikväll. Han och Cilla åker iväg på fest, så det blir bara jag, Isak & David hemma. Blir väl att se Talang- finalen på tv. Myspys!




7C2, i höst blir vi 8C2. 


På skolgårdsfesten efteråt var det uppträdanden och modevisning. Här ser ni Tarzan & Jane!


Lasse, våran lärare i svenska & engelska. Han är bäst!

Hugh Hefner och hans playboybunnies.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0