midsommarmys

Det blev tillslut lite midsommarfirande.
På Eksjö camping har de det varje år, och då finns det såklart en stång att dansa runt men också en massa aktiviteter man kan roa sig med. Väldigt roliga sådana. Pilkastning på ballonger, kasta boll på porslin, cykla med ett styre som är tvärtom typ. Om man styr år höger svänger cykeln åt vänster. Haha! Cocosbolls- katapult och massa annat. Själv dansade jag varken runt stången eller testade någon aktivitet. Tråkiga jag! Nejrå, men vi köpte våffelglass med tre stora kulor. Jag tog smakerna strawberry cheescake, mintchoklad & polka. Mums! Jaga var också med, vi hade social träning med henne. Hehe. Det kan va nyttigt att gå runt bland folk som hon inte gör så ofta. Hon hoppade efter våra glassar och skitade ner mig med lera, så jag har tassavtryck på kläderna. Hihi.
Glassarna var verkligen mättande, så Jaga fick både min och mammas våffla tillslut.

Vilket skiftande väder det har varit idag, helt otroligt! På morgonen var det halvklart, sen kom det störtskurar, och när vi hade åkt in till stan och parkerat bilen avtog det och solen tittade fram tillslut. Det regnade ingenting under midsommarfirandet.
När vi satt oss i bilen kom vi på att vi kunde hyra film, eftersom Isak sover hos Samuel och Peter jobbar dygn, blir det tjejkväll här hemma. Vi tyckte att det var en jättebra idé, men när vi kom till Cahns blev vi ju lite besvikna. Det var stängt. Cahns och Shell- macken är typ de enda ställena i Eksjö där man kan hyra film, så vi åkte till Shell och tittade. Nej, där var det också igenbommat. Fan, vilken otur! Vi var så sugna på att se "män som hatar kvinnor".
När vi åkte hem blev det mörkt, lite sådär brittiskt med alla gårdar här ute, sedan kom några löv virvlande och det blev höstkänsla. Som sagt, vädret har varit skiftande mellan solsken, regn och höst (?).

När vi kom hem till vår idyll här ute på landet, satte vi igång med maten. Flintastek med sallad. Smarrigt!
Jag gjorde salladen och mamma var grillmästare. Jag lyxade till salladen med pumpakärnor och jordnötter och sedan hade jag standard- grönsaker som körsbärstomater, grönsallad, rödlök & majs. Den blev lyckad! 
Till köttet hade vi vitlökssås och som tillbehör; baguette med västerbottenost. Gud så gott och nyttig det var! 
Våran TVkväll blev räddad! Letade på TVsidorna i tidningen efter något bra, och hittade filmen "försoning" med Keira Knightley på Canal+ Hits. Wiey! Till filmen höjer vi mysfaktorn med Sourcream- chips och mörkchoklad.

Trevlig kväll allihop. Pussar!












Keira Knigthley är en av mina favoritskådespelare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0