Tomtegröt & paketlek

Klockan 18 ska vi vara hos pappa för lite tomtegröt och paketlek såhär dagen innan julafton.
Paketleken är en liten tradition för Cillas släkt, som vi får ta del av. Det går ut på att alla som är med ska ha köpt ett litet paket för runt 25 kronor. Sedan lägger man ut paketen på ett bord eller liknande där man sedan står/sitter runt och slår en tärning. Om man får..hm.. tror att det var en sexa, endast, så får man ta ett paket från vem man vill. Under tiden tickar en timer. När timern ringer så har man fått ett eller flera paket. =)
Det är riktigt kul att köra det! Har ni kört det någon gång? Eller har ni några andra sådär speciella jultraditioner?

Jag ska dra på mig min svarta, midjehöga kjol jag gjort i slöjden över min polkagris- randiga topp och i min fläta i håret har mamma knutit ett rött sidenband till en rosett.

Nu måste jag byta om och sådär.
Had det bra och hoppas ni får en riktigt fin jul!!




Kommentarer
Postat av: ELIN

vi brukar faktiskt också köra just den leken! :D

god jul ester !

<3

2009-12-23 @ 18:31:31
URL: http://elinwiiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0