Mat & fler julklappar

Good evening!

För en timme sedan kom Isak och jag hem hit till mamma från en mysig kväll med pappa, Cilla & bröderna.
Vi åt god mat- jag åt pasta med god köttfärssås, eftersom att den andra grytan pappa tillagat innehöll kräftor, då jag är skaldjursallergiker.
Efter det tog vi en kopp kaffe och After Eight på det! Alla barn var förväntansfulla över julklapparna...
Hugo och Johannes hjälptes tillsammans åt att dela ut klapparna medan vi satt i soffan. Jag fick en fin väska av Cilla och ett kuvert med ett birdag till mig iPod jag ska köpa nästa år, till min födelsedag då kommer få resten av pengarna till den, på 600 kronor!
Sedan hade hela familjen fått ett paket av Cilla som var ett sällskapsspel vilket hette "Galen-panna". Och pappa, Cilla & Johannes hade tillsammans köpt ett Playstation 3 till hela familjen och till det fick Isak & Hugo två spel- NHL 2010 och ett Star Wars- spel!! =) TACK SÅ HEMSKT MYCKET! ♥ 
När vi öppnat alla klappar så satte grabbarna igång med att koppla in PS3:et och sådär, men sedan spelade alla förutom Isak & Hugo sällskapsspelet vi fått. Allihopa såg ut som hippies med de där banden på huvudet som korten skulle sitta i, speciellt Cilla & jag. Hehe. 
Det var ett riktigt kul spel, inte helt enkelt men det blev mycket skratt, vilket var garanterat! Vi höll kanske på i 2-3 timmar att spela, det tar ett tag det där! 

Tänkte skriva vad jag gett för klappar till mina nära & kära i år, mest för att komma ihåg längre fram, så jag kan gå bak i registret och se efter.
Mamma: En fin ljusstake i järn och ett rouge.
Pappa: En massage- och städ- check, där arbetet utförs av ingen mindre än mig.
Cilla: En liten söt, vit gris vilken är en sorts ljusstake.
Isak: En lila t- shirt med tryck.
Hugo: Ett par kalsonger och ett par strumpor.
Agnes: En kedja med en berlock vilken var ett Peace- märke.

Storebröderna är väl lite svåra att köpa till, fast det som främst inte fick mig att köpa till dem var pengarna. Jag älskar dem självklart lika mycket för det! ♥  

Jag älskar min familj & släkt så otroligt mycket och det har varit en toppen julafton & juldag tillsammans med dem!
Ska väl lägga mig alldeles strax tror jag, vill inte sitta uppe och uggla mig hela natten lång. Hehe. 
Puss & kram!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0