Gemenskap

God julaftonskväll!

Hur känner ni er? Nöjda, mätta & glada? Det tror jag nog! =)
Vi har haft en jättemysig julafton här hemma. När mormor & morfar hade kommit med bröderna så drack vi lite glögg och pratade, sedan drog jag på mig min kappa, mina uggs, ett par stickade vantar och gick ut med Jaga en sväng, drog in den faktiskt ganska milda vinterluften samtidigt som Jaga busade runt i snön.
Härnäst satt vi ihoptryckta i soffan och tittade på, ni vet nog vad, Kalle Anka såklart och när julbordet var dukat så åt vi. Mammas älgköttbullar var goda men sillen smakade jag med avsmak. yuck.

Pappa ringde någon gång runt klockan 12 på förmiddagen och då höll vi på att fixa i ordning lite här hemma och göra i ordnings oss själva. Han sa att han var på väg nu, och jag bara "ska du fira med oss här?". Och då sa han att han skulle det. Så jag frågade mamma det som såg helt förvirrad ut, och då sa jag till pappa "du skojar bara va?". Fast jag tänkte att pappa och mamma kanske hade gjort någon sorts plan eller så, en hemlig sådan. Men så sa pappa att han bara skulle hälsa på sedan och då blev jag nästan lite besviken. Hehe.
Men han kom i alla fall och drack en kopp kaffe samtidigt som jag gav (läs: sa) min julklapp till honom från mig. Vilken var massage av mig. Det uppskattar han nog! 

Det blev dags att öppna julklappar, Isak fick vara "Santa Claus Little Helper", så han delade ut julklapparna.
Jag fick bl.a en mysig badrock, ett par urgulliga och sköna röda tofflor mormor virkat/stickat till mig, ett minneskort till mobilen, en bok- vargbröder och ett presentkort på bokhandeln. Tack så mycket allihopa, jag älskar er! ♥
Resten av kvällen så har vi bara umgåtts, tagit det lugnt och spelat kort, ätit och druckit lite gott. =)
Imorgon åker bröderna och jag och firar lite med pappa och Cilla då vi också får våra julklappar av dem.

Hoppas att ni haft en riktigt mysig och fin julafton allihopa.
Vi hörs. Stora kramar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0