embarrassing!

Hej där!

Jag bloggade inget igår p.g.a att Agnes och jag var ute i snöyran på jullappsshopping! Äntligen har jag fått tag i några klappar. Jag ville köpa fler, men har tyvärr inga pengar kvar. Åh.
Jag är så glad att det har kommit snö och vad man hört så ligger den förhoppningsvis kvar till jul. Älskar snö! Är ju ett vinterbarn, så det är inte så konstigt.
När vi var klara på stan så följde jag med Agnes hem. Vi åt middag och sedan gick vi ut i snön och åkte pulka och hade snöbollskrig, Agnes hennes lillebror Albert och jag. Wiiie! Försökte mig på att åka snowboard och efter halva backen så bara flög jag av i väldig fart och garvade som en idiot. Kul var det!

När Agnes och jag sedan satt på hennes rum och slog in klappar så ringde Amanda. Hon ville prata med mig, berätta något.
- Hej Amanda.
- Hej Ester.
- Du, igår när du var hemma hos mig, bytte du binda då?
- Hm, ja?
- Jo, pappa frågade mej om något utav mina kompisar som var här igår hade mens, och då sa jag "eh, ja, hurså?".
Och han sa att han hittat en binda inlindad i papper i tvättkorgen!
- Näe Amanda, du skojar!? Jag DÖR, DÖR, DÖR.

Det såg ju verkligen ut som en papperskorg, fast jag tänkte väl att det var en liite stor papperskorg.

Nu vågar jag aldrig mer gå hem dit, seriöst. Haha! Fy sjutton vad pinigt!

Idag på morgonen hade jag tid för en astmakontroll kl. 08:00. Egentligen skulle jag varit på föreläsning med klassen om hedersrelaterat våld. Men jag missade då det. Agnes och Amanda tyckte inte att det var något speciellt, Agnes sa att hon nästan somnade.
Men i alla fall så verkar det inte som att jag har någon riktigt astma längre. Det känns verkligen inte så och jag har liksom varit utan min astmamedicin i kanske drygt ett eller kanske två år nu. Och när jag hade blåst i den där apparaten både utan och med astmamedicin så var det ingen skillnad på min andning. Jag kommer inte heller få någon ny tid hos min astmaläkare. Han sa "hoppas inte att jag ser dig mer här då!" och jag svarade "haha, tack för den du!". Hehe.

8 dagar kvar till julafton nu då! =)
Hoppas allt står bra till med er, kramar!




Kommentarer
Postat av: eliin

sv: ja! det verkar bra :)

nej jag bara sökte lite på google och kikade in på lite olika sidor.

alltså, det är svårt det där, och jag ändrar mig nästan varje dag men nu är jag lite inne på psykolog eller något liknande :) vad vill du göra senare då ? :))

<3

2009-12-17 @ 19:43:40
URL: http://elinwiiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0