12 de diciembre 2009

God morgon på er!

Jag börjar med att säga grattis till årets IDOL- vinnare, Erik Grönwall!! Han är faktiskt riktigt grym, det var nog rätt som vann ändå, även om jag älskar Mariette Hansson över hela mitt hjärta.
Både Calle och Erik var riktigt bra igår, det riktigt stank diesel om Calle, som juryn sa.
Nu längtar jag tills IDOL 2010 drar igång! =)
Mamma och jag hade mysigt även om mamma snackade ganska mycket i telefon, hihi. Men det gör inget, jag är glad att mamma har många kontakter.
Det blev inga pannbiffar igår. Istället gjorde mamma i ordning pasta bolognese- spaghetti och köttfärssås. Det var gott det med!
När hon hade hämtat mig hos mormor & morfar så åkte vi till Willy's och köpte med oss lite gottis hem. Det var riktigt bra pris på lösgodiset där igår, 39:-/kg! Så det var ju toppen.

Idag hade jag tänkt ta en lång sovmorgon. Men eftersom mamma är ute i skogen och har släppt Jaga, så har Morris suttit i trappan och gnytt, ylat och skällt efter dem. Inte får jag någon ro här, hehe. Fast jag egentligen är jag inte så mycket för att sova länge, men det är skönt ibland, en morgon i veckan är lagom.
Istället gick jag upp och satte mig här, drog igång min spotify- spellista för att dämpa Morris lite grann. Det hjälpte ju verkligen mycket, nu står han och skäller som en idiot i hallen igen. Suck. Det är verkligen såå synd om han, eller inte. Han ska faktiskt få komma ut i skogen och jaga imorgon, och både jag och förhoppningsvis Isak åker med ut imorgon, vi ska jaga på ett ställe nära Växjö. Där var mamma och jag för kanske en vecka, eller två sedan. Och jag mår såå bra när jag varit ute i skogen! Det är så skönt.

Nu ska jag snart göra ordning lite frukost och sedan får jag se vad jag hittar på. Sprang aldrig igårkväll, har funderat på att göra det nu innan frukost, men jag vet i fasen..
Kram på er!


Erik Grönwall...

..med vinnarlåten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0