091203

Hej på er vänner!

Nu är det december, årets mysigaste månad! Julpyntet är uppsatt- massa fina julstjärnor i fönstren och små tomtar här och där. Julkalendrarna på TV blir bara sämre, vad har hänt? Förr var julkalendrarna så otroligt spännande och mysiga som "Mysteriet på greveholm"- bästa! Och "Dieselråttor & sjömansmöss". Årets julkalender då? En modern superhjälte- story, inget vidare..
Jag blev så glad när jag hittade en choklad- julkalender i köksskåpet. Cilla hade köpt varsin åt oss barn. Har nog haft en sådan alla jular, det hör till! Min är riktigt mysig med en massa nallar på, åh.

Ännu är inte internet fixat hemma hos mamma. Telefonerna har lagt av nu också, vad är det som pågår egentligen? Så irriterande!
Det är i alla fall riktigt mysigt hemma hos mamma nu och jag trivs! Nu är vi hemma hos pappa som ni kanske förstår, kom hit igår. Igårkväll kände jag mig jätte deppig och nere, det går i perioder. Himla berg- och- dalbana!

I skolan jobbar vi på. I SO:n arbetar vi med etik och moral, och vi ska nu debattera i grupper. Min grupp ska ha debatt om abort. Och vi i gruppen ska delas in i två "lag". Det ena ska va för abort och de andra ska vara emot abort. Och det komplicerade är att vi inte får reda på det förrän imorgon då vi ska ha debatten. Så även om jag kanske är emot abort så ska jag ha åsikter och argument som om att jag var för abort. Oh oh!

Jag gymmade idag efter skolan. Själv. Agnes kunde visst inte eftersom att hon tydligen skulle plugga till matteprovet enligt hennes föräldrar. Det gick i alla fall bra! =)

Det var riktigt, riktigt synd att min absoluta favorit åkte ut ur IDOL förra fredagen. Så deprimerande! Jag älskar dig Mariette! Du är BÄST BÄST BÄST! Du kom så långt och du är helt underbar med din unika röst.


Helt jävla underbar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0