end of August

Hello buddies, or whatever you are?

Har egentligen inte mycket att skriva om här just nu, men lite om dagen.
Först hade vi handledning och efter det idrott, vi körde brännboll ute, med lacross- racket & fresbees. Det var ganska skoj! Sedan hade vi första slöjdlektionen det här läsåret, och det vi börjat arbeta med nu är att göra eko-plagg till en modevisning. Vi ska alltså sy plagg utav gammalt material såsom gamla trasor, tidningar, petflaskor (eller inte..hehe) ja, allt man kan komma på. Jag, Agnes & Amanda samarbetar, och vi har gjort en skiss över en klänning vi ska sy. Vi skissade upp varsin och bestämde oss för min skiss, en tvådelad klänning. Jag hade tänkt mig att överdelen skulle vara utav svart skinn/läder med en silverdragkedja som en applikation på sidan och nederdeln i mörkblå sammet med tydliga sicksacksömmar i en färg som liksom bryter av. Men eftersom plagget bara får vara gjort av gammalt material (och vi inte tänkte på det) så får vi hitta annat material. Kanske tidningspapper och folie? Höhö, den blir nog ganska fräck ändå, inget plagg man använder till vardags kanske, men plaggen gjörs ju liksom till själva modevisningen. 

I alla fall, efter slöjden hade vi lunch och sedan matte på Linné. Endast 10 min rast innan språket började på Prästängen ca 5 min därifrån. Men vi hann i alla fall, och på språket hann jag ganska mycket, t.o.m en hel del utav extrauppgifterna. Så det det var skönt! 
Sedan hade vi vår sista lektion, SO. Och nu har vi börjat jobba i grupperna om Medeltiden. Agnes, jag & Alexander K är en grupp, och vi jobbade ganska flitigt. Sedan ska vi ju spela upp pjäser inom grupperna också, haha. Får se hur det går. 

Väntade på bussen i 50 min, så jag gick till bibblan med Amanda en sväng där jag pluggade lite och sådär. 
I bussen satt jag längst fram och snackade med chaffisen, Stefan. Jag berättade att jag kommer bo ute hos mamma oftare nu för att jag tycker att varannan- vecka- metoden börjar bli lite jobbig, och då berättade han att han hade hört om en skilsmässo- familj där barnen bodde permanent i ett hus, och att föräldrarna istället bodde varannan vecka i det huset och varannan på ett annat ställe, typ en egen lägenhet de hade var. 
För det är ju liksom inte barnens eget val att föräldrarna skilt sig, så tanken är ju bra! 
När jag kom hem tog jag ett mellanmål och pluggade på matteläxan som är tills torsdag. Nu har vi käkat middag och jag hade tänkt gå ut och springa när jag smält maten någorlunda. En dusch på det och sedan bums i säng, är verkligen trött nu!

Istället för små updates på en dag, blir det istället sådana här lite längre, liksom allt-i-ett! 
Hoppas allt är bra med er, men visst känner man att hösten börjar komma nu och att man blir tröttare? Redan 1:a September imorgon, usch vad tiden går! 
Ha det bra & plugga på, vi hörs!

P.s ganska ont om bilder i min lilla blogg, jag vet, men jag äger ingen supermegabra kamera och min vardag är ganska simpel, och outfit- bilder orkar jag inte med, ganska simpel klädstil också. tyvärr!
men om jag fortsätter blogga ett tag till, vem vet vad som händer i mitt liv senare, det återstår liksom att se, kul att följa någons vardag och långt senare liksom, modell, skådis, astronaut, författare? lite coolt om något sånt händer ju! =)    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0