090829

Hej!

Alltså, nu har jag inte bloggat sedan i onsdags va? Fy mig! Men jag har inte haft lust, inte alls inte alls.
Skolan i fredags gick väldigt bra, jag kände mig så duktig och så i skolan eftersom jag antecknade grymt mycket på både SO:n & biologin, och jag kände mig så taggad. Kan ha varit för att jag köpte mig en fralla, en MER & en chokladboll i skolans fik, så jag fick ny energi. Om jag hade pengar att köpa något att äta innan lunch varje dag, skulle ju jag orka med alla dagar och plugga mig till MVG i varje ämne! Eller i varje fall de jag tycker om, d.v.s biologi, SO, kemi (det blir nog kul!), spanska & svenska & engelska. Eh, jag fick typ med alla ämnen där va? Förutom matte, idrott, teknik & slöjd, men de ska jag i alla fall försöka få VG i. Musik också förresten, men där får jag nog bara G eller så, hehe. 
Nog pratat om skolan och betyg...

Jag tittade aldrig på true blood i onsdags, och det var nog tur det eftersom vi måste gå upp så tidigt här p.g.a att bussen kommer mycket tidigare än vad den gjorde förra läsåret. Jag behöver sova minst 8 timmar för att orka med en skoldag, men ibland kan jag bli så trött att jag nästan somnar till i skolböckerna även att jag sovit mina timmar. Det är skitjobbigt, rent ut sagt!

I lilla Eksjö är det nu stadsfest, både lördag & söndag, men i år har jag inte beställt några biljetter. Inte för att det inte är några bra artister där eller så, utan för att jag är pank, haha! Bland annat Petter, Alcazar & Backyard babies uppträdde igår och ikväll kommer E.M.D locka dit stadens alla tjejer, utom jag! Höhö. ;)
Medan Petter rappade i regnet befann sig vi oss ute på Sandsjöbadens värdshus för att fira Elvys 80- årsdag. Middagen var det godaste på länge, jag åt laxfilé- planka. Åh, jag bara njöt! Brorsan drack 16 år lagrad whiskey, det ni! Hehe. 
Hur jag kände mig efter middagen? Nöjd & belåten, och mätt med stort M. Jag kunde trycka ut min mage eftersom den var så uttöjd, och så sa jag "I'm pregnant!". Haha. 

Idag har mamma och jag varit ute i skogen. Mamma har läst till jaktdomare, så idag hade flera domare deras årliga träff för att döma en hund och få så jämna reslutat som möjligt. 
Det är så skönt att vandra runt i skogen, grönt och skönt.
Efter det körde vi in till Eksjö för att handla lite till ikväll, bl.a tacosgrejor och sedan åkte vi och hyrde en film, vi hade tänkt oss män som hatar kvinnor, men alla var uthyrda så det fick bli en Wallander, "Skulden".  


Kommentarer
Postat av: Brunettandy!

snygg blogg läs gärna min! <3

2009-08-29 @ 16:20:20
URL: http://brunettandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0