Husmor

Jo, rubriken säger det mesta. Jag har städat hela lägenheten! Dammsugit, dammat och våttorkat... och tjänat lite extra stålar!
Sedan tog jag en sväng till Hemköp för att handla. Jag behövde bara ägg till min kladdkaka som jag precis har bakat egentligen, men jag passade på att handla resten som stod på listan här hemma- en hel del.
Okej, jag tog cykeln bort och började plocka i allt som stod på listan, men efter ett tag så kom jag helt plötsligt på att jag hade glömt kortet (som man handlar med då). Så jag ställde ifrån mig korgen och körde hem igen, och ställde mig framför pappa och sa:
- Det är inte så lätt att handla utan kort!
Fast jag sa det med lite ironi, så jag var ju inte arg på något sätt..  sen drog jag tillbaka till affären och handlade klart.
När jag kom hem skrek jag: "åh vad jag är bra, jag är så jävla bra!". Och pappa och alla andra här hemma bara tittade på mej, och han sa "det är ju bra att du säger så, Ester!". Hahaha.
Nu har jag bakat världens finaste- och förmodligen godaste kladdkaka. Men innan jag smakar på mitt mästerverk, ska jag äta lite kvällsmat.
Imorgon ska jag träffa Antonia, det ska bli jättekul! Det var ett bra tag sedan vi var.

Hoppas eran dag varit fin! Pussar ♥


Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0