Coca cola

Oj, jag är helt proppmätt efter pizzan jag smällde i mig nyss... det känns som att jag ska spricka vilken minut som helst. Men mums! Till det drack vi Cola, jag pratar inte om den riktiga Coca cola:n nu, utan pizzerians av märket Freeway. Man känner verkligen på smaken att det inte är riktig Coca cola... tänk vad hemligt Coca cola- receptet måste vara! Det är väl bara någon enstaka person som vet om det. Förr hade de kokain i Coca cola, det är därför den heter Coca cola, fick jag veta av min far... vi brukar ha riktigt intressanta samtals- ämnen vid matbordet, faktiskt!

Innan maten tog jag en tupplur i min sköna säng. Ens egen säng är nog ändå det bästa, jag sov ju borta inatt, Heddas bädd-fåtölj var ju helt okej, men inget slår ens egen.. eller hur?  Det är inte likt mig att bara lägg sig och sova på dag-tid, men inatt blev det inte många timmars sömn.. vi la oss ganska sent och var tvungna att gå upp vid 10- tiden för att pappa skulle komma vid 11- tiden och Hedda skulle bli hämtad av sina kompisar... En tupplur är faktiskt riktigt bra att ta då & då, särskilt om man inte sovit så mycket natten innan, hittade lite fakta när jag sökte på "tupplur" på google..

Tupplur räddar nattsuddare.
Tuppluren (10-60 minuter) är cirka fem gånger effektivare än motsvarande tid i slutet på en normal sömn och är därför den idealiska kompensationen för förlorad sömn. En nära efterföljande huvudsömn blir dock något ytligare eftersom tuppluren redan har tagit hand om en del av sömnbehovet. Man behöver cirka 15 minuter för att bli av med sömndruckenhet efter tuppluren.

Om jag orkar, bara om jag orkar, så ska jag dra en sväng till gymmet sen.
Kramar!


The original!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0