Hultsfredsfestivalen.

Woop woop! Är hemma nu.

Har nu levt campingliv i tält i kylan för att få se massa bra artister. Fick ju liksom sova i tjocka tröjor men ändå låg man där och huttrade, och det ska vara sommar det här? Oh Sweden, damn. Tar så småningom mitt pick och pack och drar nån annanstans, hoppas jag. Får ju tiden utvisa, och jag ska nu inte prata om väder utan om hur najs Hultsfred var ...

Det bästa var Justice, Anna Ternheim, M83, Bombay Bicycle Club och Marina and the Diamonds. Enligt mig. Gorillaz Sound System var ballt också, riktigt party!
Justice var bara så awesome, de satt liksom vid ett mixerbord/i ett DJ- bås och på det båset lyste ett stort kors, vilket är deras bandsymbol. Jag gillar elektronisk musik! Så det var fint i mina öron.
Anna Ternheim var så häftig. Hon hade en röd skinnfåtölj på scen där hon avslappnat satte sig då och då för att berätta om vad sina låtar handlar om. Blond page, sidecut, grå tischa med en lång svart kavaj över och herrskor. Frän brud. Åh, när hon sjön Shoreline, finast!
Och Marina and the Diamonds, så chic. Hon är så snygg. Haha, hon flashade trosorna dessutom! Skön.

Lite sådär om hur banden var. :) Grymt.
Annars, shoppade en del grejer på festivalen, fanns liksom små butiker utomhus. Köpte en ny läppiercing- en svart hästko och även en ny 8 millimeters töjning. Samt en fin Hultsfred-påsväska och ett fantastiskt fint fjädersmycke till håret.
De hade mycket mat man kunde köpa också. De har ju en specialitet där- Smålandsrullar med vildsvinskött i. Annars så har de pizza och sånt, tacos, thaimat och olika soppor- Gorillaz Soup System, hehe. Jag åt god tacos en kväll, annars åt jag bara pommes och korv också och så hade jag med min grillade mat och potatissallad.
Annars käkade jag munkar och åt Slush. Soft, va!
Intressant med mat, heh.

Britten och jag hade skoj, träffade en del folk och snackade. Mest hon som pratade med andra britter, men sedan var det några skojiga brudar som vi fick följa med. Hamnade i deras läger för att chilla lite. Hur spontant är inte festivallivet? :D

Åh, måste göras om.
Skulle gärna dra till Peace & Love med tanke på de bra band som kommer dit! Kent, Rihanna, My Morning Jacket, Skrillex m.fl.
Jag är dock nöjd med Hultsfred! :)



Vi placerade vårat tält precis vid de engelska podpadsen nere vid sjön, mys.







Oh, Slash! Haha.


Justice!




Bombay Bicycle Club! Söt basist där fram till höger, hihi.


Anna Ternheim. Fin uggla i bakgrunden.




Köpte även solbrillor, ja! De ser ut att vara gjorda i nåt sorts svart trä. Jag gillade det.


The XX


Gorillaz Sound System


M83, hade softaste platsen uppe på typ handikappsplatsen. Anna och jag fick för oss att gå upp där. Resulterade i fina konsertbilder ju!
Det var det sista bandet vi såg, inatt vid halv två. Så himla bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0