Cannabis.

Såg på Facebook att det ska föreläsas om Cannabis i Göteborg, om man ska legalisera drogen. 
Gick in på evenemangssidan och fann en länk till DN.se där det fanns en artikel om att danskar vill legalisera drogen, eller åtminstone 50% av dem. 
Sedan fanns det en fråga om vad man själv tyckte, och jag som är ärlig och öppen säger att jag svarade ja. Vilket även typ över 60% av svenskarna tyckte. 
 
Cannabis är en naturlig drog, framställd ur en planta. Kan det vara så farligt liksom? Jo visst, i en skadlig mängd, så som det är med allt annat i princip. Alkohol, tobak osv.. 
Vem är inte nyfiken liksom? Drogen har blivit mer socialt accepterad och därför mer utbredd, säger Jakob Demant som forskar på berusningsmedel vid Århus universitet (DN.se). 
 
Jag har forskat om rastafari-religionen. Och de använder marijuana som ett meditativt hjälpmedel, för att finna lugn och ro, få intensivare känslor liksom. Det hör till där.
Så varför ska det inte vara lagligt att få det lite extra chill i vardagen? Inte alltid så lätt att finna det där lugnet.
I Portugal är det ju faktiskt lagligt med cannabis nu, det är okej i en viss mängd liksom. Och det verkar som att konsumtionen inte har ökat ändå, vad jag kan läsa på Internet. 
Inte lika spännande som det var då det är olagligt liksom, hehe.
 
Yeah.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0